Zobacz pełną wersję : D500, D750, D810 - Rozdzielczość
michal180183
22-10-2018, 15:57
Witam.
Po 3 latach używania d3300 przyszedł czas na zmiane body. Nie będę opisywał plusów czy minusów w/w aparatów bo każdy wie który do czego. Chciałbym się dowiedzieć od was co sądzicie na temat testów z DXO. Czy te testy są wiarygodne i czy różnica zdolności rozdzielczych na tych trzech body naprawdę się tak różni i czy widać tą różnicę w wydrukach A3. Ja jestem amatorem i możliwę jest że źle rozumię wynik testów. D500 i D750 jest w sumie w tej samej cenie. D810 mogę mieć o 1000zł drożej. Mój ulubiony temat fotografowania to portrety, ale czasem trafia się sport i rodzinka. Jak by mnie było stać to oczywiście kupił bym d500 i d850 lecz stać mnie tylko na jedno body więc proszę o poradę głównie w temacie ostrości - rozdzielczości zdjęć.
Pozdrawiam.
15880
15881
15882
nikoniarz
22-10-2018, 16:01
Pootwieraj sobie zakładki Measurements i dopiero wyciągaj wnioski.
madebyzosiek
22-10-2018, 17:07
... głównie w temacie ostrości - rozdzielczości zdjęć.
To w dużo większej mierze jest zależne od szkieł, niż od body.
michal180183
22-10-2018, 18:52
Też tak myślałem ale w testach które załączyłem wyraźnie widać że na tym samym szkle różne body mają duże różnice w zakładce Sharpness.
Bo mają różną rozdzielczość matrycy. Jak masz matrycę 16 Mpix, to więcej na niej ostrości nie zobaczysz.
Szkła zoom FX podpinane do DX zazwyczaj dają gorsze wyniki, porównuj zawsze zestawy aparat DX+ obiektyw DX z aparatem FX + obiektyw FX.
michal180183
23-10-2018, 02:34
Bo mają różną rozdzielczość matrycy. Jak masz matrycę 16 Mpix, to więcej na niej ostrości nie zobaczysz.
D500 ma matrycę 20.9 Mpix. Czy są to zauważalne różnicę te 10, 14 czy 16 P-Mpix. Czy widać tą różnice na monitorze i przy wydrukach na A3?
- - - - kolejny post - - - - - -
Szkła zoom FX podpinane do DX zazwyczaj dają gorsze wyniki, porównuj zawsze zestawy aparat DX+ obiektyw DX z aparatem FX + obiektyw FX.