Zobacz pełną wersję : Nikon d5300 lustro nie opada! Help..
Lisek1996
21-07-2018, 07:11
Hej, mam problem. Jestem laikiem więc napiszę na chłopski rozum.. na manualu robiąc zdjęcie naciskam spust migawki do połowy, lustro się podnosi ale nie opada. Opada dopiero po wyłączeniu aparatu... a zdjęcie później wychodzi albo białe albo czarne. Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi? Na początku użytkowania aparatu nie było tego problemu, na manualu mogłam normalnie robić zdjęcia a cały czas uzywam obiektywu nikkor 18-55mm. Reset ustawień nic nie dał
madebyzosiek
21-07-2018, 08:29
A na czymś innym niż manual też tak jest? Może masz czas 30 sekund? ;)
Borat1979
21-07-2018, 08:52
A jaki masz ustawiony czas otwarcia migawki na tym manualu?
Lisek1996
21-07-2018, 10:20
A na czymś innym niż manual też tak jest? Może masz czas 30 sekund? ;)
Na automacie tylko jest ok. Na innych trybach właśnie mam problem z tym lustrem.
- - - - kolejny post - - - - - -
najkrótszy z możliwych ������
W trybie A też zawiesza się ?
A może masz włączony tryb MuP? (Nie wiem czy Twój model to ma, ale poszukaj).
Wysłane z mojego SM-T715 przy użyciu Tapatalka
madebyzosiek
21-07-2018, 11:35
Na automacie tylko jest ok. Na innych trybach właśnie mam problem z tym lustrem.
Zrób zdjęcie wyświetlacza z ustawieniami i wstaw tutaj ;)
A próbowałaś naciskać ponownie spust?
Coś tu jest namieszane. Po naciśnięciu spustu do połowy lustro nie powinno się podnosić w zadnym trybie.
Po naciśnięciu spustu do końca samo lustro podnosi się tylko przy Mup, którego D5300 chyba nie ma. Ale po ponownym naciśnięciu spustu otwiera się migawka na zadany czas. Gdy to nie nastąpi, po 30s również następuje wyzwolenie migawki.
Drugi przypadek podniesienia samego lustra to opóźnienie wyzwolenia, które jest w D5300. Wtedy jednak zdjęcie robione jest po max 3s.
We wszystkich innych przypadkach podniesienie lustra jest powiązane z otwarciem migawki.
Jeśli zdjęcia są "albo białe albo czarne", to faktycznie problem może być z migawką.