PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o pomoc

jasfasola
16-07-2018, 20:35
Cześć wszystkim. Na wstępie chciałem napisać, że jestem caałkowitym amatorem. Na dzień dzisiejszy aparat to telefon ale coś mnie kręci i chciałbym zacząć pstrykać czymś zdecydowanie lepszym i wkręcić się w robienie zdjęć i zrobić z tego hobby, już mam na oku nawet kursy dla początkujących. To co napewno chcę pstrykać to udział mojego syna na zawodach karate, impreski rodzinne w pomieszczeniach, wyjazdy wakacyjne, może architekturę - i tu potrzebna pomoc - trzeba kupić sprzęt - tylko jaki? Bardzo proszę o pomoc, kasa jakaś tam się znajdzie ewentualnie raty hihi, nie wiem czy kupować coś słabszego a za jakiś czas zmieniać czy lepiej odrazu coś lepszego. Mam pewność, że chcę pstrykać, może uda się nauczyć - pomożecie?

ManiakPL
16-07-2018, 20:53
Jeszcze podaj budżet i sprecyzuj czy sprzęt ma być nowy czy może być używany :)

jasfasola
16-07-2018, 21:21
Jeszcze podaj budżet i sprecyzuj czy sprzęt ma być nowy czy może być używany :)
Hmmmm myślę, że używka też miże być ale pewnie ciężko trafić na pewniaka. Nad budżetem w sumie nie myślałem myśle, że coś tam więcej mogę dać albo na raty więc kwotowo jakoś tam powiedzmy tak do 5 może 6 tyś max tyle że czy amator to wykorzysta z jednej strony a z drugiej czy warto kupować słabszy a jak się okaże że za mało to i kasa dwa razy wydana.

cdc
16-07-2018, 21:34
Jak musi to być lustrzanka i chciałbyś robić zdjęcia celując za pomocą obracanego wyświetlacza w Live View (nie musisz trzymać aparatu przy oku) to Canon 80D będzie bardzo dobrym wyborem.
Nikony w LV mają słaby autofokus.

Jak nie musi to być lustzranka, to może bezlusterkowiec. Jeszcze szybsze zdjęcia seryjne od 80D ma np. Sony A6300.

Jak Live View nie jest kluczowe w wyborze, to masz całą gamę Nikonów (od tańszego):
D5600 -lekki z ruchomym wyświetlaczem
D7100 -solidnie zbudowany lecz bez ruchomego wyświetlacza. Obecnie w atrakcyjnej cenie.
D7200 -j.w. tylko nowszy i droższy