Zobacz pełną wersję : Program do szybkiej obróbki zdjęć
Против людей
30-06-2018, 19:32
Szukam darmowego programu do obróbki zdjęć. Przed formatem dysku korzystałem z galerii fotografii w usłudze Windows live. Microsoft z tego co wyczytałem nie wspiera już tego projektu i nie mogę tego programu już zdobyć. Chodzi mi o coś podobnego, program w którym mógłbym przewijać zdjęcie po zdjęciu i poprawiać podstawowe walory takie jak prostowanie, kadrowanie, jasność, zacienienie, sterowanie kolorami itp. Taki program jest dla mnie ważny, bo jestem fotografem sportu i galerię ze zdjęciami muszę wrzucić jak najszybciej po meczu, nie mam więc czasu na obróbkę każdego z 70 zdjęć w Photoshopie. Próbowałem już ViewNX 2, nie przypadł mi do gustu. Znacie inne tego typu podobne programy? Mile widziane darmowe :)
Borat1979
30-06-2018, 21:02
Raw Therapee, Luminar, ON1 Photo
Vertidonar
02-07-2018, 12:24
DXO 11 jest ciągle darmowe i działa tak jak napisał autor wątku.
Darktable tez jest darmowe
do szybkiej pracy to irfanview
- czyta blyskawicznie rawy , do najprostrzej obrobki .
kolor to raczej tylko Autokorekta
Przypuszczam ze sporo „przeglądarek” tez Ci to umożliwi. Na przykład Fastatone.
Przypuszczam ze sporo „przeglądarek” tez Ci to umożliwi. Na przykład Fastatone.
PRzy pracy komercyjnej, ani Irfan, ani Faststone darmowe nie są.
do szybkiej pracy to irfanview
- czyta blyskawicznie rawy , do najprostrzej obrobki .
kolor to raczej tylko Autokorekta
IrfanView nie czyta RAW-ów, a tylko zaszyty w RAW podgląd jpg. Kompletnie nie nadaje się do RAW, nawet do najprostszej obróbki. JPG i owszem do prostej obróbki się nadaje. Tak w ogóle to raczej należałoby traktować ten program, moim zdaniem, jako przeglądarkę zdjęć (zamiast tej w windows) i w tym jest dobry (sam go do tego celu używam).
Borat1979
02-07-2018, 18:32
Irfan View czy Faststone to dobre przeglądarki ale kompletnie nie najdą się do obróbki zdjęć, szczególnie w większej ilości.