PDA

Zobacz pełną wersję : Refleksy świetlne



Anulek
03-05-2018, 17:43
Witam, jestem amatorem. Potrzebuje pomocy, jak usunąć ze zdjęcia refleksy świetlne. Mam kilka takich zdjęć wykonanych podczas komunii i chciałabym je naprawić. Uzywam lightroma i prosiłabym o wskazówki dotyczące tego programu.

2pompony
07-05-2018, 16:17
Jeśli ma to być szybka korekta bez wchodzenia na poziom subatomowy i doktoryzowania się, użyj pędzli. Ja użyłem czterech - po dwa na górną i dolną flarę (tą na nodze chłopca). Jeśli ktoś wie gdzie patrzeć, to się domyśli, że coś tam było grzebane, ale jeśli idzie o zamaskowanie i liczenie, że mało ludzi zauważy, metoda pędzlowa ujdzie.


https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2018/05/9u6o29-1.jpg
źródło (http://i65.tinypic.com/9u6o29.jpg)

Anulek
07-05-2018, 19:14
Dziekuję, taki retusz w zupełności wystarczy. Niestety , mimo wskazówek dalej kiepsko mi to idzie. Nie wiem dokładnie jakie kroki poczynić, by efekt był jak najbardziej naturalny. Albo wytłumaczysz mi to jak dziecku, albo podrzucisz filmik instruktażowy , albo za wielkie DZIĘKUJE i z dobrego serca naprawisz mi kilka zdjęć ? Jakąkolwiek decyzję podejmiesz, będę bardzo wdzięczna.

2pompony
07-05-2018, 20:56
Kliknij na mój nick (po lewej stronie posta) i napisz mi wiadomość prywatną ze swoim mailem. Poślę Ci plik xml wraz z instrukcją co zrobić, żeby go wczytać do LRa - a jak go wczytasz, to tam będą zmiany jakich dokonałem na zdjęciu, a konkretniej te pędzle których użyłem.

Bardziej dokładnych instrukcji już sobie nie bardzo wyobrażam. :)

mario
21-05-2018, 13:37
Prośba do 2pompony :-)

Często fotografuję krajobraz przy użyciu N10-24 lub N16-85. Zwłaszcza ten drugi potrafi wyprodukować "piękną flarę" przez cały kadr.
Do tej pory próbowałem z tym walczyć pod LR przy pomocy pędzla korygującego , niestety z różnym skutkiem. Przy małych plamkach było