PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon d5300 czy sprawdzi się przy fotografowaniu dzieci?

MOla
26-03-2018, 19:40
Witam!

Mam zamiar kupić Nikona d5300. To moja pierwsza lustrzanka, jestem kompletnym amatorem, jednak z ambicjami ;) Chciałabym zacząć fotografować dzieci (nie tylko własne), interesują mnie też portrety. Zdjęcia zamierzam robić na dworze, ale również w pomieszczeniach. No i teraz pytanie - czy Nikon D5300 podoła temu zadaniu? Chodzi mi głównie o słaby autofocus, o którym sporo się naczytałam. Jak to wygląda w praktyce? Niestety na chwilę obecną nie mogę pozwolić sobie na wyższą półkę.

Obiektywy, których zamierzam używać na początek to Sigma 17-50 mm f/2.8 oraz Nikkor 50 mm f/1.8.

Podzielcie się proszę swoją wiedzą w temacie :)

poste
26-03-2018, 20:33
Podołać podoła, choć oczywiście są lepsze body do tego celu. Jak kupisz S17-50, wstrzymaj się z N50, sama po pewnym czasie zobaczysz, czego Ci brakuje, mniejszej głębi ostrości, węższej ogniskowej czy czego tam jeszcze.
AF jest słabszy, ale w słabym świetle, przy dobrych warunkach z jasnym szkłem będzie raczej ok.
Bardziej myślałbym o d7100 pod kątem lampy (lamp) błyskowej, której w ogóle lepiej (ergonomia) się używa z większym body, plus lampę można zdjąć z aparatu i wyzwolić lampą wbudowaną. Przy portrecie fajna sprawa. Choć z trzeciej strony wyzwalacze teraz nie są znowu takie drogie (jakość to następna kwestia), ale warto to mieć na uwadze.

ksh
26-03-2018, 20:38