PDA

Zobacz pełną wersję : NIKON D7200 vs Sony A58



scibas
16-03-2018, 17:17
Witam serdecznie,
Jestem od kilku dni posiadaczem zestawu Nikon D7200 z Sigma DC 17-50 EX HSM, wcześniej parę lat używałem Sony A58 z kitowym obiektywem. Wziąłem statyw założyłem jeden i drugi aparat porobiłem parę zdjęć na podobnym parametrach tutaj zdjęcia https://we.tl/VYT9o01uor …. i spodziewałem się kolosalnej różnicy jakości zdjęć, a tu moje amatorskie oko nie widzi żadnej różnicy O_O. Moje pytanie brzmi czy rzeczywiście nie widać różnicy, czy ja jej porostu nie znam się? A jeżeli nie widać różnicy, to po co wydałem prawie 5000 zł na nowy aparat? Czy może w innych sytuacjach jestem wstanie zobaczyć tą różnicę w jakości zdjęć i stwierdzić to był udany zakup. Bo pierwsza myśl spakować nowy sprzęt do pudełek i oddać do sklepu.

nikoniarz
16-03-2018, 17:20
A jeżeli nie widać różnicy, to po co wydałem prawie 5000 zł na nowy aparat?
Co jak co, ale na to musisz sobie sam odpowiedzieć...

Ps. zdjęcia się pobierają

nikoniarz
16-03-2018, 17:50
Obejrzałem i zapytam tak skromnie- na jakie różnice liczyłeś decydując się na zmianę?

moozgy
16-03-2018, 18:43
Nie wiem dlaczego, ale nie mogę otworzyć tych plików z Nikona, poza tym mają jakby wyczyszczonego EXIFa.
Zamiast testować na statywie, proponuję zawiesić obydwa na szyję i ruszyć w miasto lub nawet w domowym zaciszu zrobić kilka zdjęć z reki w świetle zastanym, bez lampy. Np ustawić w obydwu ISO na 3200 (w D7200 można automatyczny zakres np 400-3200 z czasem migawki nie krótszym niż 1/100), ustawić w tryb A i porobić kilka zdjęć na na "największej dziurze"
I wtedy porównać.

nikoniarz
16-03-2018, 18:46
Nie wiem dlaczego, ale nie mogę otworzyć tych plików z Nikona, poza tym mają jakby wyczyszczonego EXIFa.

Wszystko ma pełnego EXIF'a i nic nie jest wyczyszczone... Jak brakuje odpowiedniego softu i kodeków to robi się problem...

moozgy
16-03-2018, 18:57