PDA

Zobacz pełną wersję : Ciemne tło

p4oj
21-09-2005, 11:16
Witam;
Jestem początkującym aparacistą, nikona mam od niedawna. Ostatnio robiłem zdjęcia u brata na jego weselu. Generalnie wyszły ładne jak na początkującego jedyny problem to kościół. W naszym rejonie jest taka taki bardzo duży i do tego ciemny, praktycznie światła dziennego nie ma. Moje zdjęcia są bardzo ciemne tzn użyłem lampy ale to nic nie dało. Czy możecie mi powiedzieć jak zrobic takie zdjęcie tzn jakich użyć parametów. Generalnie widać na nich tylko obiekt fotografowany

szymony
21-09-2005, 11:44
Krótko.
1. Jasne szkło
2. Maksymalnie długi czas naświetlania, jaki jesteś w stanie utrzymać.
3. Wysokie ISO

c2h5oh
21-09-2005, 11:50
szymony: o ile sie nie myle chodzi mu o doswietlenie drugiego planu

p4oj
21-09-2005, 11:59
A przysłona?
Jeśli chodzi o czas to muszę sie nauczyć jaki moja ręka jest w stanie utrzymać, najdłuższy bezpieczny czas to jaki?
Czy jak użyje 800 ISO to nie bedzie za duże ziarno ?

Tak chodzi o drugi plan.

szymony
21-09-2005, 12:11
szymony: o ile sie nie myle chodzi mu o doswietlenie drugiego planu
Dokładnie. Znasz lepszy sposób niż łapanie zastanego ile się tylko da.
Nie ma błyskograta, ani sposobu sterowania nim, by prawidłowo oświetlić jednym błyskiem pierwszy plan wielkości 2m i w taki mniej więcej odległości, jak również tło wielkości hangaru i oddalone o 10m.

c2h5oh
21-09-2005, 12:14
czas bezpieczny to 1/(ogniskowa*crop factor) - czyli dla 50mm -> 1/(50*1,5) = 1/75 sek
iso800 daje rade.

@szymony: jak zastanego za malo druga lampa doswietlajaca tlo

szymony
21-09-2005, 12:23
A przysłona?
Nie ma reguły. Ja czasami schodzę nawet do f 2,8 - 2

Jeśli chodzi o czas to muszę sie nauczyć jaki moja ręka jest w stanie utrzymać, najdłuższy bezpieczny czas to jaki?
J.W. Ostatnio przy 1/60 mam coraz więcej poruszonych :( A i zależy też od ogniskowej.[/quote]

Czy jak użyje 800 ISO to nie bedzie za duże ziarno ?