PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o radę - brak ostrości na zdjęciach

Solan7
30-01-2018, 17:59
Proszę o pomoc...
Jestem początkującym fotografem, kilka miesięcy temu kupiłem swoją pierwszą lustrzankę - Nikon D3300 z kitowym obiektywem 18-105 mm.
Niestety, wiele zdjęć wychodzi nieostro, są jakby rozmyte, zamglone. Nie wygląda mi to na poruszenie (może za wyjątkiem pierwszego), ani na zaszumienie z powodu zbyt wysokiego ISO.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki... ;D Poniżej zamieszczam przykładowe nieostre zdjęcia, surowe, nieobrabiane w żadnym programie graficznym.

1 - ISO 200, f/6.3, 1/100 s, 80 mm.
4140

2 - ISO 200, f/18, 1/60 s, 18 mm.
4141

3 - ISO 400, f/14, 1/80 s, 18 mm.
4143

4 - ISO 400, f/14, 1/60 s, 18 mm.
4144

5 - ISO 200, f/14, 1/60 s, 18 mm.
4145

mrt89
30-01-2018, 18:20
Za długie czasy, ustaw na 1/125 minimum.

Wysłane za pomocą mTalk

Nican
30-01-2018, 18:57
Kilka ogolnych uwag

1. Im obiektyw ma szerszy zakres ogniskowych , tym nalezy oczekiwac gorszej jakosci optycznej w ogolnosci.
Masz obiektyw o dosyc szerokim zakresie ogniskowych ( choc bywaja znacznie szersze ) , tak wiec nie oczekuj , ze uzyskasz zawsze lepsze niz z innych obiektywow pod wzgledem jakosci obrazowania zdjecia.

2. obiektywy osiagaja najwyzsza rozdzielczsoc w okolicy przyslon 5,6 - 8. Staraj sie nie stosowac wiekszych przyslon.

3. Stosuj czasy nie dluzsze niz 1/2f - np dla 80 mm nie dluzsze niz 1/160 sek . Ale to sa czasy graniczne ( przy wylaczonym VR lub slabo dzialajacym).

ogolnie to stosuj najnizsza mozliwa czulosc , najkrotszy mozliwy czas i przyslone mozliwie nie wyzsza od 8.0
masz 3 parametry , ktorymi mozesz zonglowac albo dowolnie albo wedlug jakis zasad.
Jesli bedziesz staral sie postepowac wedlug zasad , uzyskasz lepsza jakosc.