Zobacz pełną wersję : Nikon d300s czy d7100
Witam,
jestem tu nowy i też nowy w fotografii, z uwagi na to proszę o wyrozumiałość.
Zastanawiam się nad zakupem lustrzanki na wszystko mogę przeznaczyć 2800zł. Zastanawiałem się na nikonem d300s lub d7100. Wiem że były już takie tematy ale stosunkowo dawno i nie wiem czy tamte rozważania są aktualne. Jeśli nie te to może polecicie mi coś innego. Skupiałbym się raczej na zdjęciach niż na filmach. Z góry dziękuję.
nikoniarz
29-01-2018, 22:03
Napisz co chcesz fotografować, jakie obiektywy planujesz kupić... Temat jest bardziej złożony niż sam zakup body.
Myślałem o aparacie na wycieczki w góry, czyli krajobraz, jakieś zdjęcia makro flory, zdjęcia znajomych. Myślałem o obiektywie Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS albo Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS. Zaznaczę że d300s mam za 1200 zł o niskim przebiegu.
madebyzosiek
29-01-2018, 22:26
D300s jest świetnym, pancernym aparatem, ale matryca przy D7100 przegrywa pod każdym względem niestety... Do Twoich zastosowań, z S17-50 D7100 będzie znacznie lepszym, a przede wszystkim większym w zakresie możliwości obróbki, wyborem.
August68
29-01-2018, 22:27
A co chcesz fotografować?
Dwa lata temu przesiadłem się właśnie D300s na D7100.
Fotografuję głównie krajobrazy, rośliny i owady. Raczej rzadko ptaki (jak któryś wpadnie w obiektyw) i futro (w czasie wędrówek po Kampinosie - łoś, jeleń, sarna).
Do tego zdjęcia rodzinne - spacery, ale tez imprezy rodzinne, czasem w bardzo kiepskim świetle.
I napiszę Ci tak.
Jeśli chodzi o ergonomię - to D300S jest o wiele lepszy. Większy, wygodny uchwyt, potrzebne przyciski pod ręką.
Autofokus genialny, jak coś "złapie" to już nie wypuści. Ostrzy pewnie i szybko. Duży bufor.
Obrazek niezły i przez dłuższy czas zupełnie mi wystarczał.
Aż do czasu kiedy robiłem zdjęcia na jakiejś imprezie (na szczęście tylko dla siebie, był oficjalny fotograf) i trzeba było używać wyższego iso - powyżej 1600.