Zobacz pełną wersję : Wakacje, wycieczki piesze - wybór obiektywów
Emul2001
28-12-2017, 01:04
Cześć.
Nie jestem specjalistą od fotografii ale dużo podróżuję i potrzebuję mieć dobry i niezawodny sprzęt do pracy w praktycznie każdych warunkach (czyli plener, muzeum).
Obecnie posiadam NIKON D7200 + SIGMA 17-50 2,8 i zastanawiam się nad obiektywami:
NIKON AF-P 70-300
SIGMA 18-200
NIKON 18-200
Oczywiście najlepsza była by SIGMA 18-200 bo nie trzeba było by zmieniać obiektywów a na takich wyprawach czasu na zdjęcie jest niewiele (nieraz 3-4 sekundy).
W poprzednich latach miałem NIKON D5100 + NIKON 18-105 VR i jedyna wada jaka była to zdjęcia nocne słabej jakości (prześwietlone od wbudowanej lampy, rozmazane lub niewłaściwa barwa kolorów). Pozatym zdjęcia były dla mnie akceptowalne.
nikoniarz
28-12-2017, 01:11
Oczywiście najlepsza była by SIGMA 18-200 bo nie trzeba było by zmieniać obiektywów
Owszem, w kwestii "niezmieniania" byłaby "najlepsza". Ale w kwestii jakości obrazu byłaby bardzo słaba biorąc pod uwagę jej cenę.
Cześć.
Nie jestem specjalistą od fotografii ale dużo podróżuję i potrzebuję mieć dobry i niezawodny sprzęt do pracy w praktycznie każdych warunkach
To brzmi bardzo poważnie. Myślę, że powinieneś być przygotowany na równie poważne kwoty.
W poprzednich latach miałem NIKON D5100 + NIKON 18-105 VR i jedyna wada jaka była to zdjęcia nocne słabej jakości (prześwietlone od wbudowanej lampy, rozmazane lub niewłaściwa barwa kolorów).
Ale to nie wina ani aparatu ani obiektywu.
Ta Sigma 17-50 2,8 jest dobra, teraz pytanie brzmi czy brakuje zakresu w górę (wtedy coś z 70-300), w dół (np 10-20) czy też dać sobie siana i wykorzystać to co się ma a dokupić np. przyzwoity statyw ;-)
jesli chodzi o kompromis miedzy jakoscia a zakresem to ja bym jednak celowal blizej 18-105 niz 18-200. bo to jednak jest duzo lepsze szklo, ktorym mozna spokojnie robic bardzo przyzwoite zdjecia, bez rozmazan czy niewlasciwych kolorow.
18-200 to ani nie jest ostre ani lekkie ani tanie.