PDA

Zobacz pełną wersję : obiektyw do nikona

palciare
13-12-2017, 20:41
Witam,
proszę o poradę dla typowego amatora

Planuję kupić Nikona D610 i proszę o pomoc w wyborze jasnego obiektywu.
Jestem dopiero początkująca i planuję zapisać się na podstawowy kurs fotografii.
Zależy mi głównie na zdjęciach portretowych, zdjęciach w ciemniejszych pomieszczeniach oraz fotografii dziecięcej.

Póki co myślałam o takich obiektywach jak:
1. Nikkor 105 mm f/2.8G AF-S VR IF-ED MICRO
2. Nikkor 24-120 mm f/4 G AF-S ED VR OEM
3. Nikkor 85mm F/3,5G VR

A może polecicie coś innego sprawdzonego i dobrego?

Myszowor
13-12-2017, 20:53
Palciare proponuję na początek ten kurs fotografii zaliczyć, obiektywy które wybrałaś nie są najlepsze do zdjęć portretowych, lepszym wyborem są stałki 35mm, 50mm, 85mm F1,8 lub F1,4.

palciare
13-12-2017, 21:02
Tak też myślałam...
Jednak kolega doradzał mi właśnie takie.
A coś tego typu
nikkor af-s 50mm f/1.8g lub Nikkor 85 mm f/1.8 G AF-S?
tylko znacznie różnią się ceną, warto?

Proszę o pomoc :)

kazzi
13-12-2017, 21:31
Witaj na naszym forum. Na początek definitywnie wykreśl poz nr 3. Jest to obiektyw do aparatów z małymi matrycami DX, a Twój będzie miał matrycę tzw pełnoklatkową FF .
Krótko mówiąc nie pokryje obrazem matrycy FF. Pozycja 2 to typowy obiektyw ogólnego zastosowania o dość szerokim zakresie ogniskowych, trochę jednak ciemnawy ,
a do portretów z mocno rozmytym tłem raczej się nie nada. Pierwszy z wymienionych przez Ciebie obiektywów to obiektyw makro, umożliwiający fotografowanie małych obiektów.
Oczywiście można również nim normalnie fotografować, również i portrety. Do fotografii portretowej szukałbym obiektywu o jasności f 1,8, a jeżeli finanse Cię nie ograniczają to f 1,4.
Tutaj do wyboru masz obiektywy Nikona, Sigmy i Tamrona. Nikkor 85 mm f/1.8 G AF-S to dobry i często chwalony jako obiektyw portretowy. Obiektywy 50mm na dużej matrycy