PDA

Zobacz pełną wersję : Niezadowolenie z kitowego obiektywu

marek_puk20
19-11-2017, 06:41
Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem dość początkującym fotografem i tydzień temu po przeanalizowaniu kilku ostatnich tematów na forum wybrałem jako swój aparat Nikona D5300 wraz z kitowym obiektowym 18-105. Po kilku dniach dosyć czasochłonnej zabawy zaczęła mi doskwierać słaba jasność obiektywu i bardzo słaby efekt makro.
Z okazji tego, że jeszczę mogę zwrócić swój sprzęt chciałbym się dowiedzieć od was czy znajdę zamiennie na ten obiektyw do tego body jakąś stalkę 1.8 (lub inną) w cenie z body do 3000 zł? Czy może odrazu wybrać inny model? Pasjonuje się robieniem zdjęć bokeh (postacie ludzi z rozmytym tłem),portretów oraz makro elementów krajobrazu z tłem. Nieraz może mi służyć do zdjęc krajobrazów i nocnej fotografii. Rzadko używam zooma, ponieważ moje ciało służy mi za to ?
Czy jest sens oddawania sprzętu i wymiany na coś bardziej odpowiedniego?
Jakie straty będa wiązać sie jeszcze z wymianą na stalkę w stosunku do tego obiektywu? Opłaca się bawić w oddawanie?
? Liczę na bardzo wyczerpujące odpowiedzi, ponieważ nie stać mnie narazie na więcej, a swój wcześniejszy aparat straciłem. Pozdrawiam ?

dannywrocek
19-11-2017, 09:53
Kup używany N50 f/1.8. N18-105 zostaw,zobaczysz,że jeszcze go docenisz. Izacznij zbierać pieniądze,pinieważ kiedy zechcesz się każdą z opisanych dziedzin fotograficznych zajmować poważniej,zaczniesz wydawać kolejne złotówki ;-)

madebyzosiek
19-11-2017, 10:01
Ja bym doradził Tamrona 60 2.0 Makro. Dość dobry obiektyw makro do DX, a przez światło 2 (chyba dość dobrze trzymane na małych odległościach), będzie dobry do portretów. A jak chcesz realizować ambitne plany, to zbieraj, zbieraj i jeszcze raz zbieraj kasę... A 18-105 oczywiście zostaw, z jedną stałką nie będzie wygodnie...

Aeon88
19-11-2017, 11:15
Ja bym kita wymienił na T17-50 2.8. Krócej, ale jaśniej.

ksh
19-11-2017, 12:26