Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : awaria dysku ?

stock
08-11-2017, 22:18
Panowie
Mam pacjenta Seagate 1Tb - wrzucony w tej chwili w QNAP 228 i wywaliło mi taki błąd. Zastanawiam się czy warto coś na niego wrzucac czy od razu spisac go na straty ? end to end... wartości nie ma najwyższych ale nie chciałbym za jakiś czas gorączkowo szukać sposobu na zgranie danych.
625

626

- - - - kolejny post - - - - - -

na 80% cos siędzieje. Czy to oznacza że mozna go w 50% zapełnić i będzie smigał czy raczej nie. Nie znam się na tym zupełnie. Juz sama konfiguracja tego qnapa mnie przeraża :)

627

ksh
08-11-2017, 22:21
Seagate... i wszystko jasne, od wielu lat temat drążony jest wszędzie że na nasz rynek trafiały tony tego szmelcu bo nasi wspaniali dystrybutorzy brali dosłownie na kilogramy sprzęt odrzucony w kontroli jakości, brali pod uwagę że jeden klinet zwróci, a u innego wytrzyma całą gwarancje.
Od wielu lat polecam dyski magnetyczne Toshiba, nie ma z nimi problemu.
A wracając do tematu zrób test jeszcze programem CrystalDiskInfo bo dobrze odczytuje dane SMART itd.

stock
08-11-2017, 22:25
te dysk kupiony był dawno temu. Zreszta jak wspomniałem nie znam się :)
Tylko jak przeskanowac ten dysk tym CrystalDiskInfo skoro ten dysk siedzi w tym pie...nym białym pudełku 5 metrów ode mnie ? :)

nikoniarz
08-11-2017, 22:37
Seagate... i wszystko jasne, od wielu lat temat drążony jest wszędzie że na nasz rynek trafiały tony tego szmelcu
Serio? U mnie robi jako backup 8 lat... Jak zdechnie to nic nie szkodzi- backup jest jeszcze na Samsungu, Toshiba i Toshiba...

Od wielu lat polecam dyski magnetyczne Toshiba, nie ma z nimi problemu.
Też mam, i też działa... 9 lat...
A i Hitachi działa 12 lat...

Kojocisko
08-11-2017, 22:41
https://kb.acronis.com/content/9119

Opis wskazuje, że raczej trzeba się przejmować.

IMO nie ma co oszczędzać na dysku w macierzy. Co więcej, jak się zaczną degradować oba dyski skonfigurowane w mirrorze, to macierz nie odbuduje się sama przy wymianie dysków.