PDA

Zobacz pełną wersję : Siłownia- ktoś ogarnia plany? :D

spiritus
28-09-2017, 21:38
Siema :D

Chciałbym sobie ułożyć jakiś plan treningowy aby zwiększyć siłę (nie masę). Ktoś ogarnia jakiś plan pod to? Dotychczas przez 2 msc robiłem na pałę co się dało... tzn w tygodniu w pon klata, wtorek plecy, czwartek bicepsy i tricepsy, pt po trochę wszystko. Wiem, że bez sensu ale chciałem sam się oswoić z niektórymi ćwiczeniami. Jest tu jakiś trener? :D

90s
28-09-2017, 23:53
Ja ćwiczę w miarę regularnie od 20 lat, pamiętam jakie miałem na początku ciśnienie na plan treningowy i tym podobne rzeczy. Pierwsze to były jakieś przepisane od znajomych, podpatrzone na siłowni co ludzie robią lub wyszperane w sieci. Obecnie plan układam sobie w głowie przed treningiem tzn wybieram partie i ćwiczenia które najlepiej czuje. Jak jesteś początkujący to najlepiej kontynuuj dalej robienie ogólnorozwojówki przez pierwsze pół roku. Ucz się techniki, sprawdzaj jakie ćwiczenia najlepiej czujesz. Obserwuj innych, chociaż z tym to różnie bywa bo masa osób nie potrafi ćwiczyć. Piszesz że zależy ci na sile nie masie. Siła zawsze będzie rosnąć a masa to efekt diety wysoko węglowodanowej.
Obecnie bardzo popularne są ćwiczenia ciężarem ciała. drążki, poręcze itp. sam zaczynam trening od pociągania i sporo ćwiczeń wykonuje średnim ciężarem, na zasadzie pompowania mięśni beż typowego treningu z dużym ciężarem i długim odpoczynkiem. Jakbym miał polecać to trenuj właśnie w taki sposób, bo daje najlepszy współczynnik siła, wytrzymałość i spalanie tkanki.
Do tego bardzo ważna jest dieta, systematyka i motywator np partner treningowy, personalny trener itd.