Zobacz pełną wersję : Ustawienia dla laptopa do obróbki zdjęć
Witam Serdecznie,
Bardzo proszę o pomoc w doborze ustawień ekranu w laptopie Asus R553LN-XX136-12 17-4500.
Jestem amatorem fotograficznym, jednak zawsze delikatnie obrabiam swoje zdjęcia w Lightroomie. Ostatnio dostrzegłem, że zdjęcia przeze mnie wywołane mają zupełnie znacząco inne kolory niż na moim laptopie (wiem, że będą się różnić w zależności od tego gdzie będą i na czym wyświetlane).
Przeczytałem już dość sporo na ten temat ale nic ciekawego nie udało mi się ustawić.
Wiem również, że najlepszy byłby monitor z jak największym gamutem i późniejsza kalibracja sprzętowa i programowa, ale na moje potrzeby jest on zbędny.
Dlatego zwracam się z prośbą, jak ustawić kolory na moim laptopie, jaka gamma, jaka jasność i kontrast? Może też warto ustawić coś jeszcze?
Bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio dostrzegłem, że zdjęcia przeze mnie wywołane mają zupełnie znacząco inne kolory niż na moim laptopie (wiem, że będą się różnić w zależności od tego gdzie będą i na czym wyświetlane).
Wiem również, że najlepszy byłby monitor z jak największym gamutem i późniejsza kalibracja sprzętowa i programowa, ale na moje potrzeby jest on zbędny.
Z jednej strony wymagasz właśnie tego co daje dobry monitor, z drugiej twierdzisz, że jest Ci zbędny ;)
Przeczysz sam sobie ;)
A człowiek tylko pyta o ustawienia dla laptopa. Chodzi mi tylko, żeby uzyskać na laptopie w miarę normalne/rzeczywiste odwzorowanie kolorów, żeby nieco zniwelować różnice między różnymi źródłami odczytu zdjęć,
normalne/rzeczywiste odwzorowanie koloru = kalibracja. laptopy sa w zasadznie nieklaibrowalne. pozostaje dobry monitor albo... nic wiecej.
Ustawienie matrycy w laptopie to jakiś koszmar, który kończy się zazwyczaj wciśnięciem "przywróć domyślne ustawienia".
haha :) Dokładnie w taki sposób zadziałałem :) Restet ustawień.
Możecie polecić jakiś monitor? Nie musi to być od razu 27 cali, w zupełności wystarczy w przedziale 20 - 24.