PDA

Zobacz pełną wersję : D610 + Nikkor 10-20mm PROBLEM z ostrością

Fimax
12-08-2017, 21:11
Witam wszystkich forumowiczów,
Jestem początkujący tak, że proszę o wyrozumiałość.
Posiadam Nikona D610 i zakupiłem obiektyw Nikkor 10-20mm do robienia zdjęć pomieszczeń głównie mebli. Dziś zrobiłem tym obiektywem kilka fotek na parametrach: 10sek + F25 i muszę powiedzieć, że nie wiem gdzie leży problem? Zdjęcie po przybliżeniu na krawędzi są rozmazane.

Jakieś rady co mogę zrobić?

Pozdrawiam :)

Kojocisko
12-08-2017, 21:21
f25 - po co?
rozumiem, że zdjęcia były bez statywu?
co możesz zrobić - zrozumieć co robisz, na poziomie elementarnym
BTW - jaki sens mieć body FX i kupować do niego obiektyw DX?

Fimax
12-08-2017, 21:39
Zdjęcia były robione ze statywu.
Obiektyw DX zakupiłem ponieważ nie stać mnie dać 7000zł na FX.
Piszę na forum bo dopiero się uczę i chciałbym zasięgnąć wiedzy od bardziej doświadczonych ludzi.

Kojocisko
12-08-2017, 22:14
Zamieść zdjęcie. Z pewnością f25 to ciężka przesada i degradacja obrazu wskutek dyfrakcji.
Oczywiście UWA na FX jest drogi ale nie musi kosztować 7kpln. Za połowę tej kwoty kupisz akceptowalny obiektyw 15-16mm (być może używany).
Zobacz co się dzieje z obrazem na przysłonach >16 (http://www.optyczne.pl/169.4-Test_obiektywu-Nikon_Nikkor_AF-S_DX_10-24_mm_f_3.5-4.5G_ED_Rozdzielczo%C5%9B%C4%87_obrazu.html)

ksh
12-08-2017, 22:16
Nie lepiej było kupić body DX ?

kazzi
12-08-2017, 22:28
Posiadasz aparat z matrycą FF o wymiarach 24x36mm, a kupiłeś obiektyw do matrycy APS-C o wymiarach ok 24x16mm. Ten obiektyw po prostu nie pokryje obrazem o wysokiej jakości
matrycy w Twoim aparacie. Możesz go używać w trybie DX, ale szkoda potencjału tego aparatu. Sprzedaj ten obiektyw lub go wymień na inny odpowiedni do tej matrycy. Nie musi to być
zaraz topowy obiektyw ze stajni Nikona. Jest sporo obiektywów, które dadzą Ci podobny zakres ogniskowych dla matrycy FF co ten który kupiłeś. Możesz np. poszukać używanego Nikkora 16-35.