PDA

Zobacz pełną wersję : Wyzwalacze + odbiorniki Nikon domowe studio

madeleiness
10-08-2017, 13:36
Cześć

Jestem trochę "zielona" w temacie wyzwalania lamp błyskowych systemami wyzwalacz-odbiornik, chciałabym zakupić taki zestaw do mojego domowego studia. Jestem w trakcie zakupu drugiej lampy i chciałabym dwie lampy studyjne wyzwalać z mojego Nikona D610.
Co polecacie?

Czytałam o Yongnuo RF-605N, ale może jest jakiś inny zestaw albo w ogóle inny sposób na wyzwalanie lamp?

Pozdrawiam :)
M.

ksh
10-08-2017, 13:45
Jeśli ma to być najzwyklejsze wyzwalanie to nawet najtańszy taki (http://images.okazje.info.pl/p/fotografia/5135/accord-foto-wyzwalacz-radiowy-sieciowy-16-kanalowy-do-lamp-studyjnych.jpg) za 80zł wystarczy, jedna lampa wtedy ustawiona wyzwalanie błyskiem albo dwa odbiorniki jak chcesz.

Me_how
10-08-2017, 16:28
Zacznijmy od dwóch kwestii:
- jakie lampy?
- jakie wymagania dla wyzwalaczy (TTL, czy manual)?

r_m
10-08-2017, 18:11
Pytanie jakie lampy jest dobre, bo niektóre lampy mają albo budowane odbiorniki zdalnego sterowania, albo mają możliwość dołączenia własnych, dedykowanych odbiorników - wtedy oprócz wyzwalania masz możliwość sterowania ustawieniami lamp z nadajnika na aparacie (oczywiście wtedy musi być zgodny z lampami).
Jeśli lampy będą bez TTL, i bez własnego systemu radiowego, to ważne aby miały jakiekolwiek gniazdko (i kabelek w zestawie, a to mają raczej wszystkie które widziałem).
W studio sprawdzi się każdy wyzwalacz, nawet najtańszy, z odbiornikiem w formie "przelotki" na kabel zasilający (w obudowie ma gniazdo na kabel zasilania, z obudowy wystają dwa kable, jeden zakończony taką samą wtyczką, jak kabel "do prądu" z lampy - wkładasz go do lampy, drugi zakończony wtykiem "jack", wkładasz w odpowiednie gniazdko w lampie; jeśli np. lampa ma gniazdo "duży jack" a wyzwalacz ma wtyczkę "mały jack" w pudełku powinna być także "przejściówka").