Zobacz pełną wersję : Używany Nikon D300
benstiller
16-07-2017, 00:19
Witam, jestem amatorem, chciałbym się was, siedzących w fotografii, czy warto jest kupić używanego Nikona D300. Zależy mi na dwóch pokrętłach regulujących migawkę i czas naświetlania, ogólnie na ekranie obok przycisku migawki. Jeżeli nacie jakieś dobre alternatywy, chciałbym ich wysłuchać. Szukam aparatu do ok 2500 zł. Z góry dziękuje za pomoc :).
D300 warto kupić w cenie tak do 1000zł, jak masz 2500zł na sam aparat to kupisz spokojnie D7100 i jeszcze zostanie na obiektyw 35 lub 50mm.
W takim budżecie wolałbym D700+50mm, ewentualnie dla miłośnika zoomów 24-120mm (wszystko D, śrubokręt), czy inne stare, dobre szkła. Jak najbardziej do dostania, nawet z gripem (a przy szkłach z napędem z body zdecydowanie warto użyć 8xAA), chociaż przebieg będzie w okolicach 150k, a gumy zapewne będą odłazić.
Z D700 jest kłopot taki że jeśli znajdziesz coś z zaufanego źródła to jest wycenione dość wysoko mimo dużego przebiegu, większość sprzętu na alle/olx to kręcony złom, szukałem długo i niestety wszystko mocno podejrzane.
D7100 można dorwać z resztkami gwarancji, a to bardzo istotne.
Wojteksw
16-07-2017, 13:20
Mam D300 od nowości i zapewne pozostanie do końca, chyba,że będę kupował D500. Miałem D80, D90, D7100. Obecnie pozostał D300 i D750, to mi wystarcza na obecną chwilę. D300 to niezawodny sprzęt mimo już podeszłego wieku( ja mam na liczniku dopiero około 30000 fotek). Trzeba wiedzieć o jego zaletach i wadach w porównaniu do nowych matryc i każdy będzie zadowolony.
Bardzo fajny sprzęt, ja sobie dokupiłem D300s jako dodatek do D7100 i... w efekcie znacznie częściej używam teraz D300s. Świetna ergonomia, możesz zmieniać wszystkie ustawienia nie zaglądając do menu, pomimo upływu lat sprawuje się doskonale, szybki i niezawodny. Jeśli idziesz w tym kierunku, to radziłbym poszukać właśnie d300s, jest sporo ofert body w dobrych stanach, niedużych przebiegach i w cenach w okolicach 1200 zeta.