PDA

Zobacz pełną wersję : pytanie nowego o 50mm 1:8 - lamerskie



snamek
14-09-2005, 12:57
Witam!

od niedawna jestem szcześliwym posiadaczem D70s (wcześniej 5700 i HP).
udało mi się za małe pieniądze załatwić Nikkora 50mm 1:8 bez AF i... to sie zaczęły prblemy. dopóki robiło sie zdjęcia, tzn. "pstrykało" małpkami, albo z obiektywem kitowym nie było problemu. lepsze lub gorsze foty wychodziły. od kiedy przykręciłem manuala zrobiły się schody ...ruchome!:)
jak możecie to proszę o rady dla laika jak ustawić aparat żeby zaczął robić ostre foty z szkłem (jak ustwić pierścien przysłony itp..).

jeszcze raz przepraszam za lamerskie żeby nie powiedzieć głupie pytanie, ale naprawdę jestem zielony w tej materii

pozdrawiam!

gALL
14-09-2005, 13:57
Jak szklo bez AF to nie masz pomiaru swiatla, a ustawia sie ostrosc recznie, masz dalmierz elektroniczny wiec potwierdza ustawienie ostrosci w wybranym punkcie AF.

ALF
14-09-2005, 15:35
jak możecie to proszę o rady dla laika jak ustawić aparat żeby zaczął robić ostre foty z szkłem (jak ustwić pierścien przysłony itp..).

metoda darmowa: na oko...po pewnym czasie nabierzesz doświadczenia :P
metoda płatna: kup światłomierz...nawet stary swierdłowsk 4 wystarczy, o seconikach już nawet nie wspominam :wink:

step.tom
14-09-2005, 15:46
Dzięki ALF

Aluzju paniał :wink:

snamek
15-09-2005, 13:32
czyli reasumując :) mam się "wziąć do roboty" i ćwiczyć a nie czekać na złotą radę? :)
bo tylko pracą ludzie się bogacą (nawet intelektualnie bogacą)

to jeszcze jedno. wiem że jst jakieś wyliczenie długości ogniskowej do czasu naświetlania i przysłony. wiem że to pewnie podstawy ale ja takiej wiedzy nie posiadam. może ktoś mi ten elementarz przybliżyć?

zgóry dziękuje

szymony
15-09-2005, 18:24
to jeszcze jedno. wiem że jst jakieś wyliczenie długości ogniskowej do czasu naświetlania i przysłony. wiem że to pewnie podstawy ale ja takiej wiedzy nie posiadam. może ktoś mi ten elementarz przybliżyć?