PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór lamp/y

arwic
29-06-2017, 15:29
Jestem zielony w temacie lamp i tego co z czym błyśnie, kiedy i dlaczego. Dlatego zwracam się z prośbą o konkretną poradę.
Co potrzebuje? Jedna, (docelowo) dwie lampy.
Trochę czytałem o Yongnuo i chyba na takie coś bym się zdecydował, bo cena jest bardzo przystępna. Natomiast pojawia się problem, bo zupełnie nie wiem co mam kupić do konfiguracji które sobie wymyśliłem?
1. Lampa na aparacie, porównywalna możliwościami do SB900 którą miałem. i-TTL (BL) + w miare szybki czas "przeładowania".

2. Lampa wbudowana kontroluje tę wymienioną w punkcie 1, która będzie gdzieś z boku.

3. To samo co w punkcie 2, tylko w połączeniu z dwiema lampami sterowanymi zdalnie.

Wykorzystanie amatorskie, czasem jakaś impreza rodzinna. Czy potrzebuje HSS i jakiś innych bajerów? Nie wiem, zakładam że przy cenach YN mogę spokojnie kupić coś lepszego, może z czasem znajdą zastosowanie, więc wolę mieć na zapas :)

Co kupić? Czytam i oglądam co można w sieci i z każdą chwilą wiem mniej.

Pozdrawiam

r_m
29-06-2017, 15:34
2. Lampa wbudowana kontroluje tę wymienioną w punkcie 1, która będzie gdzieś z boku.

3. To samo co w punkcie 2, tylko w połączeniu z dwiema lampami sterowanymi zdalnie.

Zadziała, jeśli lampy zdalne "zobaczą" błysk lampy wbudowanej, a to wcale nie jest pewne. Z tego powodu zostały wprowadzone radiowe systemy wyzwalania, m.in. przez Yongnuo.

arwic
29-06-2017, 15:42
Czy to YN685 (https://www.amazon.co.uk/Yongnuo-YN685-i-TTL-Speedlight-Nikon/dp/B01FFELVMG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1498743519&sr=8-1&keywords=yongnuo+yn685) bedzie dobrym wyborem?

GonzoG
30-06-2017, 06:35
Jeśli takie są wymagania, to YN odpada. Nie posiada trybu TTL-BL, mają tylko TTL.
Dodatkowo YN-685 nie ma fotoceli. Zdalne wyzwalanie tylko radiowo.
Jak chcesz sterować lampa wbudowaną, to YN-568EX.

Krzychoo_
30-06-2017, 09:01