PDA

Zobacz pełną wersję : D7200 jakie wybrać karty pamięci

sqr_sqr
03-05-2017, 12:28
Witam mam kilka pytań odnośnie kart pamięci do D7200. Jaki rodzaj kart wybrać SDHC czy SDXC, czy prędkość zapisu 90 MB/s będzie wystarczająca, jakie wybrać pojemności. Dużo osób poleca Sandisk i ja także chciałbym tą firmę wybrać tylko nie wiem jaki model. Z praktyki posiadaczy D7200 jak ustawić zapis kart , na jednej zapis Raw a na drugiej Jpg. Aparat będzie używany raczej amatorsko lecz z wykorzystaniem w miarę możliwości jego funkcji i żeby nie było konieczności za jakiś czas zmiany kart na inne. Zdjęcia będą Raw + Jpg, czasem jakieś wideo, raczej serii w Raw nie będzie, ale przy okazji to jakie minimum jest wymagane od karty do tego?

Będę wdzięczny za wskazówki.

Bushi
03-05-2017, 13:23
Jestem amatorem, na D7200 robię tylko zdjęcia (zwykle nie robię żadnych filmów, a jeśli, to sporadycznie); zdjęcia robię na ustawieniach aparatu najwyższej jakości i wielkości RAW + jpg, różne, w tym czasem seryjne, sportowe (tu bez RAW).
Kart o jakich parametrach używać zależy od tego, co chcesz tym aparatem robić, czy tylko zdjęcia, czy też filmy, z jaką rozdzielczością itp. Musisz poświęcić trochę czasu i poznać, jakie parametry karty co znaczą - formaty karty, maksymalne prędkości odczytu, speed klasy itp. i dopasować do swoich potrzeb. Dlatego trudno zdecydować za Ciebie - najpierw popatrz w googlach na rodzaje i parametry kart i zdecyduj. Nieraz nie ma co "jechać Mercedesem po zakupy" - lepiej kupić tańszą markową kartę, bo w zupełności wystarczy do potrzeb. Jeśli chodzi o pojemność - ja używam 16 lub 32 Gb. Karty mogą zawieść, więc moja filozofia jest taka, że zamiast kupować jedną kartę o pojemności 64 GB wolę dwie po 32 GB lub nawet cztery po 16. Również systematycznie zgrywam z nich na komputer i jednocześnie dysk zewnętrzny. Format - dla mnie SDHC jest w zupełności wystarczający i nawet przez myśl mi nie przeszło kupować SDXC - dla mnie to przerost formy nad treścią.