Zobacz pełną wersję : Pierwszy ślub jaka lampa?
Cześć wszystkim,
Będę robił pierwszy ślub więc muszę kupić lampę błyskową. A jeśli o lampy chodzi to jestem amator! Myslałem o YongNuo YN-560III ISO. Generalnie to nie stać mnie na coś konkretnego, dlatego kombinuję w cenach około 300zł. Doradzicie coś?
Witaj,
Jesteś pewny, że poradzisz sobie na ślubie z lampą bez automatyki? YN-560III to nie jest zła lampa (aczkolwiek chyba wszystkie YN-560 mają skłonność do uszkadzania tranzystorów IGBT), ale raczej stworzona do nieco innych zastosowań. Ja bym na ślub z lampą manualną nie poszedł. Możesz szukać używanej SB-600, ale ostatnio osiąga dość wysokie ceny, więc z tym budżetem może się nie udać. Nie znam lamp niesystemowych z TTL, więc tutaj musi doradzić ktoś inny, ale myślę że to bardziej odpowiednia droga niż YN-560III.
Gdy używam lampy manualnej to na ogół potrzebuję 2-3 błyski próbne.
W każdym pomieszczeniu lub przy zmianie miejsca od którego odbijasz musisz przejść tę procedurę.
A ja napiszę tak - zapomnij o tym ślubie. Nie masz zielonego pojęcia o lampach, ani o robieniu zdjęć z nimi, co sam piszesz, a robienie zdjęć z lampą, to nie jest tylko włączenie i gotowe. Lampy trzeba się nauczyć używać.
Jak chcesz jakąś kupić, to polecam minimum YN-565EX.
Z lampą za ~300zł, to tylko samobójca wybiera się na ślub.
Jeśli już tak ryzykujesz i idziesz w ciemno na pełną wodę bez wiedzy i doświadczenia to kup triopo tr-586 lub tr-982II i masz pełną automatykę, mocna lampa porównywalna z nikonami ale powinieneś wcześniej sporo popracować nad takim zestawem i mieć wiedzę co to potrafi i jak się zachowuje w różnych sytuacjach bo na powtórkę ślubu raczej nie masz co liczyć jak coś padnie albo nie wyjdzie :)
Spokojnie, nie jestem kretynem i przecież nie odwalę bardachy, impreza jest za kilka miesiecy a lampe jesli kupie to jakos teraz - biore poprawke na to ze musze sie z nia obyc ;)