Zobacz pełną wersję : Fotoreportaż Nikon d7100
Witam
Nie mam doświadczenia w pracy z sprzętem Nikona w fotoreportażu, chodzi głównie o dzienniki i ich strony internetowe. Muszę dokonać wyboru w zakupie jakiegoś aparatu firmy Nikon z szkłem zapewne kitowym bo mam do dyspozycji tylko 4,500 zł. Po długich poszukiwaniach jak na razie chyba najrozsądniejszym wyborem okazało się zestawienie Nikon d7100 + AF-S DX NIKKOR 18-140MM F/3.5-5.6G ED VR. Lustrzanka dla wymagających entuzjastów. Warunki dzienne nie sprawią raczej kłopotów ale czy taki sprzęt wyrobi się w wieczorowych, nocnych i ciemnych salach podczas koncertów itp. imprez? Może ktoś ma już doświadczenie w robieniu takich zdjęć i wyrazi opinie?
Pozdrawiam
W tej cenie, jeśli chodzi o nowe zestawy, to może d7100 + Sigma 17-50/2.8 (chyba wyjdzie ok. 200 zł drożej). Przy takim budżecie według mnie to sensowny wybór.
N18-140 nie wart jest dopłaty w stosunku do Nikkora 18-105.
Jeśli rozważasz sprzęt używany to inna historia i FX da więcej w zakładanych warunkach.
Nie mogę kupić używanych sprzętów. Cena praktycznie kitów z N18-140 czy N18-105 jest taka sama, różnica groszowa na dzień dzisiejszy. Wyrównało się pewnie dlatego, że 18-105 jest starszy nieco. Gorszy dużo 18-140, bo już nie wiem co mam myśleć? :\ Jednak ta ogniskowa do 140 może się przydawać.
Niezależnie który kit wybierzesz, niewiele nim zdziałasz w słabym świetle. Według mnie ww Sigma to minimum, poruszając się w zakładanym budżecie. Lepiej mieć ostre 50 mm przy f2.8 niż mydlaste i ciemne 105 czy 140.
Nie wiem, jakie masz doświadczenie, więc nie chcę pisać oczywistości. Wiadomo, że kluczem do dobrych zdjęć na koncertach itp. jest osiągnięcie krótkiego czasu, żeby nie było poruszeń (ludzie rzadko stoją bez ruchu) przy jak najniższym ISO, żeby nie zabić jakości szumem. Przy otworze przysłony f5.6 rzadko uda się to osiągnąć przy słabym świetle.