Zobacz pełną wersję : D5500 VS D7200: przyroda, makro, krajobrazy, podróże
Cześć! Wymieniam wysłużony D3100 na coś z trochę wyższej półki. W grę wchodzi D5500/5600 lub D7200. Mam obiektywy: Sigma 17-50 mm f/2.8 EX, Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 + obiektyw kitowy, który był przy D3100 (18-55 mm).
Największą frajdę sprawia mi fotografia przyrodnicza (przede wszystkim makro) i krajobrazowa, poza tym aparatu używam głównie podczas dość częstych podróży, robię więc zdjęcia wszelkiego rodzaju, ale jestem amatorem (raczej tryb P niż M). W przyszłości myślę o dokupieniu obiektywu tele (pod zdjęcia przyrody) oraz może o astrofotografii. Filmowanie mnie nie interesuje, w timelapse chętnie się pobawię.
Stoję przed wyborem – D55(6)00 lub D7200. O obu czytałem, oba miałem w rękach, ale zdecydować nie potrafię. Plusem D5500 w moim wypadku jest odchylany ekran (pod kontem makr, łatwiej kadrować w trawie, tuż nad ziemią), w przypadku D5600 Snapbridge (kadrowanie / sterowanie smarfonem) i oczywiście rozmiar i waga (dużo podróżuje z aparatem). Za 7200 przemawia budowa i przyciski (fizyczne), więcej punktów AF. Czytałem jednak, że oba aparaty, jeżeli chodzi o jakość zdjęć są identyczne.
Czy uważacie, że przy makrach rzeczywiście bardzo pomocny jest odchylany ekran czy lepiej zwrócić uwagę na inne askpekty? Jakie?
Czy D7200 ma w sobie coś, czego nie biorę pod uwagę, a powinienem, bazując na tym, co napisałem powyżej?
Ze względu na rozmiar i wagę, skłaniam się ku D5500, ale jeżeli do moich zastasowań D7200 jest z jakiegoś powodu znacząco lepszy, chętnie zmienię zdanie.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Bierz D7200. D5500 pod względem ergonomii to mało śmieszny żart.
Super odpowiedź, uzasadnienie genialne... ;) :mrgreen:
Jak czytam takie coś to się od razu zastanawiam czy ta osoba miała choć w ręce dany aparat, o użytkowaniu nie wspomnę :)
zvierzak
05-02-2017, 11:04