Zobacz pełną wersję : Fotografia produktowa na własny użytek
Baroszek
20-01-2017, 13:48
Witam,
Na wstępie powiem iż jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość.
Prowadzę (niewielki), dla niektórych wielki sklep internetowy z meblami.
Obecnie chcielibyśmy robić sobie zdjęcia produktowe packshoty, ponieważ te które daje producent bądź dostawcy są bardzo słabe.
Posiadamy miejsce, ale problematyczne jest wybranie sprzętu.
Są to większe produkty typu łóżka, toaletki, komody.
Mam kilka pytań dotyczących sprzętu.
1. Tło
Jakie tło wybrać? Chodzi tutaj bardziej o wysokość i szerokość ponieważ wszędzie gdzie przeglądałem znalazłem tła o szerokości 3.5 metra są 'chyba' ok, ale ciężej znaleźć stelaż pod to.
Ponieważ niektóre produkty mają aż 2m szerokości czy to byłoby wystarczająco ? Czy macie może jakiś sklep godny polecenia?
2. Oświetlenie
I tutaj zaczynają się schody potrzebuję dobrego nie drogiego oświetlenia raczej światło stale tak sądzę bo z błyskowym będe miał problem z podlączeniem (czarna magia).
Lampy musiałyby być z softboxami.
Pomieszczenie mam dość sporę ale jak to dobrze oświetlić?
Czy potrzebny jest żuraw dodatkowo ?
Cena do 2000zł (niestety na to nie mam na 'już' przeznaczonych większej ilości pieniążków).
Proszę o pomoc osoby posiadające doświadczenie.
Z góry dzięki i mile widziane są jak dla mnie linki :)
RobertMiernik
20-01-2017, 13:57
Niestety dla produktów o szerokości 2m takie tło to zdecydowanie za mało, potrzebujesz minimum 5-6 metrów więc w grę wchodzi tylko przygotowane pomieszczenie - cyklorama albo sfabrykowany 'pokoik' w którym będziesz ustawiał swoje meble.
Oświetlenie to też nie mały problem, przyjmuje się, że dla światła miękkiego, źródło światła powinno być dwa razy większe od obiektu fotografowanego, czyli dla 2m mebla musisz mieć softboks już całkiem sporych rozmiarów.