PDA

Zobacz pełną wersję : Serwer plików Zyxel NAS326

fafniak
15-01-2017, 12:21
Szukałem bo był temat na forum ale ni cholery nie mogę znaleźć

szukam czegoś co stanie się takim "backupem" i może też serwerem domowym.
Ponieważ jestem totalnie zielony to te wszelkie testy i opisy kompletnie do mnie nie trafiają.
Ten zyxel cenowo jest akceptowalny, natomiast jeżeli ktoś byłby w stanie wytłumaczyć zalety i wady urządzeń od strony osoby robiącej i przetrzymującej zdjęcia.

greku792
15-01-2017, 13:11
Całkiem niezły lecz ma jedną wadę, 512RAM przez co potrafi strasznie lagować, miałem NAS z 512RAM i szybko zmieniłem na takiego co ma 1GB RAM, różnica kolosalna.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

fafniak
15-01-2017, 13:13
o to ciekawa informacja.
Dziękuję

Kojocisko
15-01-2017, 13:39
Na tym rynku rządzą QNAP i Synology. Ich urządzania są w miarę wydajne (w swojej klasie) i bardzo dobrze oprogramowane (systemy operacyjne dla macierzy). Co więcej cały czas to oprogramowanie rozwijają.
I w zasadzie na tym rynku to te firmy wyznaczają standardy.
Ja mam akurat Synology, ale szukając urządzenia bym wybierał spośród tych dwóch firm. A mają całą gamę - od najprostszych jednodyskowych do wydajnych kombajnów w RAID 5 i 10.
Różnica to właśnie wydajność i jakość oprogramowania do zarządzania NAS.

RobertMiernik
15-01-2017, 13:41
Zależy czego potrzebujesz. Zyxel ma koszmarny interfejs, jeśli chcesz postawić za szafą i używać tylko do kopiowania plików tam i nazad to się nada. Jeśli oczekujesz czegoś więcej to aktualnie Qnap albo Synology tylko są rozsądnymi rozwiązaniami.

ksh
15-01-2017, 14:03
Zainteresuj się QNAP TS-212P bo to chyba najtańsza opcja, która ma dobre oprogramowanie i pozwala na zewnętrzne IP, w cenie jest stała domena, soft Qnap Resilio Sync, Qnap Sync i inne chmury więc można synchronizować z komputerem, dostęp do katalogu zdalnie jak i w sieci, można podpinać katalog w adobe.
Mam zamiar to kupić, a info od znajomego co używa już pół roku.

CC_PL