PDA

Zobacz pełną wersję : Zestaw DX czy FX do fotografi reporterskiej do 9000 zł

DamianK
15-12-2016, 10:43
Dzień dobry,

Piszę do Was o poradę dotycząca wyboru odpowiedniego modelu aparatu. Obecnie jestem studentem, a dodatkowo zacząłem studium w warszawskiej szkole fotografii oraz staram się poszerzać swoją wiedzę na temat fotografii. Chciałbym związać swoją przyszłość z zawodem fotografa, a w szczególności z fotografią reporterską( głównie reportaż ślubny) ale czy to wypali i czy na pewno się uda to cieżko powiedzieć, jak widzę po forum i po ogłoszeniach konkurencja spora :)

Nazwijmy to, że zawodowo chciałbym się zajmować fotografią reporterską, ale hobbystycznie fotografią krajobrazową i portretową, póki co raczej mogę nazwać siebie amatorem, który zaczyna swoją drogę w tym zawodzie, niż doświadczonego użytkownika.

W pierwszym roku na pewno nie używałbym lustrzanki w celach zarobkowych, muszę nabrać doświadczenia, zobaczyć jak cała ceremonia przebiega, uczestniczyć jako drugi fotograf i być pewien, że moje umiejętności i możliwości są na tyle wystarczające by klienci byli zadowolenie z usług i by nie nawalić :) , a wiadomo, ze na początek wszystko będzie robić za darmo. Po roku chciałbym juz sam zacząć działać pod własna marką :)

Co do kwoty jaką mogę przeznaczyć na sprzęt, przez ostatni rok sporo pracowałem żeby zarobić na sprzęt, więc na chwile obecną budżet to około: 8000-9000 zł i nie planuję wydać kolejnych kilku tysięcy więcej przez kolejne dwa lata. Maksymalnie przewiduję wydać około 2000 zł w przeciągu kolejnych dwóch lat.

Co do wymagań względem body i obiektywów, body na pewno musi mieć pewny i wygodny grip( w tym wypadku najlepiej leży mi w ręku Canon 6d potem Nikon d610, Canon 80 D, Nikon d7200), bezlusterkowce odpadają, dobrze jakby były dobrze wykonane. Wi-fi i inne bajery niekoniecznie są mi potrzebne. Duży i czytelny wyświetlacz, oraz duży i jasny wizjer.