Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Obiketyw do D3300, Makro + szeroki

Dragonowy
13-12-2016, 11:06
Witam,

Posiadam D3300, jestem raczej początkującym fotografem.
Aktualnie posiadam podstawowe szkło NIKKOR 18-55 VR AF-S DX

Poszukuje obiektywu do robienia zdjęć MACRO, generalnie potrzebuję dobrego zbliżenia.
Dodatkowy obiektyw do zdjęć szerokokątnych - pejzaże.

Idealnym rozwiązaniem było by połączenie tych 2 obiektywów w jeden :)

Wiem, że nie jest to idealnie możliwe, ale może ktoś coś doradzi, bo aktualnie nie wiem jeszcze jaką drogę zdjęć obiorę czy będzie to makro, czy pejzaże.
Myślałem o tym Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD (Model B008). http://www.tamron.eu/pl/obiektywy/af-18-270mm-f35-63-di-ii-vc-pzd/
Dało by mi to na początek chyba wszystko czego potrzebuję.

Możecie coś polecić ?

Przedział cenowy do 1800 zł maks, bo nie wiem w którym kierunku się będę rozwijał.

Dark
13-12-2016, 12:33
Połączenie makro i szerokiego kąta? Niby się nie da... ale...

http://www.optyczne.pl/8515-news-Venus_Optics_Laowa_15_mm_f_4_Wide-Angle_1:1_Macro.html

Ewentualnie:
Kup obiektyw szerokokątny z zakresu 24-28mm (koniecznie z pierścieniem przysłony), zamocuj odwrotnie przez pierścień odwrotnego mocowania. Oczywiście pamiętaj, że nie będziesz mieć pomiaru światła i żadnej automatyki, za to ogromne powiększenia. A znając D3300, w normalnej fotografii nie będziesz mieć AF, bo pierścień przysłony mają starsze serie obiektywów.

Nie kupuj zoomów do makro. Te dopiski "Macro" w obiektywach, to tylko chwyt marketingowy.

poste
13-12-2016, 13:27
Do pejzaży to masz już całkiem przyzwoity obiektyw. Jedyny chyba sens zmiany na tym etapie, to żeby było szerzej. Tu bezkonkurencyjna cenowo i bardzo przyzwoita będzie Sigma 10-20. Polecam starszą, ze zmiennym światłem f4-5.6. Używaną można dostać za ok.1 000 zł.