PDA

Zobacz pełną wersję : Quantuum Move 200

PaniBógHalina
21-11-2016, 09:48
Cześć :),

mam pytanie/prośbę związaną ze studyjną lampą błyskową Quantuum Move 200. Lampę dostałam w prezencie razem z systemem zdalnego wyzwalania Navigator. Nie mam żadnego doświadczenia ze światłem studyjnym i tu pojawia mój problem - metoda prób i błędów na niewiele się zdała. Niezależnie od wybranej mocy, lampa ciągle błyska tak samo - na tę chwilę radzę sobie manipulowaniem czas/przysłona/iso, ale przecież nie po to lampa ma opcję regulacji.
W instrukcji nic sensownego nie ma. Pomieszczenie w którym fotografuję ma około 30m2. Do lampy używam okty 120 cm.
Co robię źle? Czy gdzieś obejrzę/przeczytam coś na temat pracy z lampami od podstaw?

Z góry dziękuję za pomoc.

r_m
21-11-2016, 14:11
Najprostszy test, bez aparatu, bez Navigatora:
- włączasz lampę
- obie gałki w prawo do końca, na max
- naciskasz na lampie "test" (nie patrz na lampę, tylko słuchaj, możesz nawet zamknąć oczy)
- obie gałki w lewo do końca, na min
- naciskasz na lampie "test" (nie patrz na lampę, tylko słuchaj, możesz nawet zamknąć oczy)
Jeśli głośność "pyknięcia" na słuch była różna, to moc lampy się zmienia, i można przejść do testowania, jak to działa ze zdalną regulacją przez Navigatora, jeśli na słuch nie ma różnicy między "min" i "max", lampa ma problem, który nadaje się do serwisu - gwarancja, lub sklepu - rękojmia.
Moc światła pilotującego (tej żarówki) nie ma nic wspólnego z mocą błysku, jeśli zmieniasz jedno (żarówkę), a drugie pozostaje bez zmian, to efekt będzie taki, jak opisałaś.

Jacek_Z
22-11-2016, 03:06