PDA

Zobacz pełną wersję : Stary manualny 135mm f2.8

TeretyczniePoważny
19-10-2016, 20:13
Witam, będąc zainteresowany ciekawą perspektywą oraz małą głębią ostrości w niskiej cenie, szukałem za starszymi obiektywami. Znalazłem na allegro dużo szkieł 135mm f2.8 w cenach 100-200 zł. Są różne modele i nie wiem za bardzo który wybrać. Generalnie szperałem w tych z mocowaniem m42. Do ilu m ostrzy z nikonem poprzez adapter bez soczewki?
Mogli byście mi coś z tego polecić? Szukam takiego, który zachowa względnie przyzwoitą ostrość na pełnym otworze(portrety) i opcjonalnie posiada powłoki MC. Oraz priorytet, nie znam się na tych modelach i szukam takiego, którego można łatwo przejustować lub ma wymienny tył lub też mocowanie do nikona.

Pozdrawiam
Kamil

PiKa
19-10-2016, 20:17
Czy tu nie będzie odpowiedzi na twoje pytanie http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=129803 ?

- - - - kolejny post - - - - - -

Ja ma revuona, parę zdjęć wrzuciłem tutaj http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=276496

madebyzosiek
19-10-2016, 20:22
Jupiter 37a jest szkłem zacnym, a jak dołożyć będziesz chciał jeszcze 100 i dobrze poszukasz, to nawet znajdziesz z tyłkiem Nikona, więc ostrzyć będzie ładnie w całym zakresie. Szkło jest w prawdzie 3.5, ale obrazek zacny. Drugim, którego czasem wyrwać można, jest Nikkor 105 2.5. Ja wylicytowałem sztukę za 400 z hakiem. Po prostu genialny obiektyw. Jest też coś takiego, jak Nikkor 100 2.8 E series. Nie miałem, ale ponoć dobre jest. M42 raczej nie zadowoli Cię, bo brak nieskończoności jest uciążliwy. Pozdrawiam serdecznie :)

TeretyczniePoważny
19-10-2016, 21:08
W tamtym rozległym temacie szukałem długo ale nie znalazłem konkretnie tego co by mnie interesowało. Generalnie to chciał bym wiedzieć które z tych szkieł po 100zł mogę łatwo przerobić na bagnet do nikona. Bo np jak rozebrałem heliosa to miałem problem ponieważ poprzednie mocowanie trzymało pierścień przysłony a ja tokarki ani nic nie mam.