Zobacz pełną wersję : Obiektywy do Nikon D610
Witam,
Jestem nowa na forum i ogólnie w świecie fotografii.
Z góry przepraszam i przyznaję się bez bicia, nie znam się kompletnie, a marzą mi się ładne zdjęcia :)
Wiem, wiem, sam aparat zdjęć nie zrobi ale od czegoś trzeba zacząć.
Postanowiłam kupić Nikona D610 i poszukuję obiektywów. Jakie możecie polecić w umiarkowanej cenie?
Będę robić zdjęcia głównie z podróży, na pewno dużo zwierząt więc myślałam o 85-300, czy ten w kitach wystarczy?
Rozważam też obiektyw szerokokątny.
Każda sugestia będzie mile widziana, z góry dziękuję za pomoc!
Zibi1970
13-10-2016, 09:43
Hej,
jeśli planujesz dużo przyrody i chcesz tanio to Tamron 70-300 VC.
Zazwyczaj ostry w całym zakresie i fenomenalna stabilizacja.
Jeśli chodzi o szeroki obiektyw to pytanie jak szeroki? 24 mm to już szeroko dla Ciebie czy za wąsko?
Jeśli 24 mm wystarcza to z bardzo dobrych obiektywów masz Sigmę 24-70 HSM w cenach 2000 zł używane
Jeśli wystarczy Ci 28 mm to masz Tamrona 28-75 w cenie 1500 zł nowy i 1000 zł używane.
Jeśli jednak potrzebujesz szerzej niż 24 mm to ja już nie wypowiem się.
Podstawowa kwestia - ile złotówek na to masz? Umiarkowana cena to niewiele mówi... dla jednego to 1000zł, dla drugiego 4000zł.
Jeśli chodzi o dłuższy zoom to sprawa jest dosyć prosta - tani i naprawdę w porządku zoom to Nikon AF-S 70-300mm f4.5-5.6 G VR IF-ED lub Tamron SP 70-300mm f4-5.6 Di VC USD.
Obiektyw szerokokątny to już trudniejsza sprawa... Ja podróżuję z tym co w podpisie + Nikon 70-300mm - nie wszystko zawsze noszę, ale mniej więcej takie coś. Zazwyczaj są two dwa wybrane obiektywy, czasami trzy - w zależności gdzie jadę.
Jak szeroko, to Nikkor 20/2.8, a jak baaardzo szeroko, to Samyang 14/2.8. Mam i polecam.
Do szerokości polecam Nikkora AF-S 18-35G, mam od kilku lat na D610 i z każdej podróży przywożę sporo zdjęć z tej pary. Niedrogi, dobry optycznie, lekki z przyzwoitym AF-em. Polecam