PDA

Zobacz pełną wersję : Blokuje mnie automatyka Nikona d5200

Martha
11-10-2016, 15:04
Mam dość istotny dla mnie problem z moim nikonem d5200.

Fotografuję raczej abstrakcyjnie, pod dziwnymi kątami i z różnych miejsc (np zawieszam aparat gdzieś pod sufitem żeby zrealizować swoją wizję), dlatego używam podglądu na żywo, i zazwyczaj wyzwalam migawkę za pomocą pilota.

Gdy ustawię sobie parametry, gdzie czas musi być dłuższy od 1/30 (np 1/4, albo nawet 1sekunda), i jestem gotowa do fotografowania, i włączę podgląd na żywo, to czas automatycznie SAM zmienia mi się na 1/30 sekundy.
Natomiast gdy gdy chcę zmieniać parametry podczas podglądu na żywo, w ogóle nie mogę ustawić czasu dłuższego niż 1/30 sekundy. Nie da się.

Czasami też spust migawki mi się nie chce wyzwolić, bo mam powiadomienie "za ciemno, zalecane użycie lampy błyskowej". Tylko że ja potrzebuję dokładnie takich parametrów, jakie mam ustawione w aparacie.

Szukałam w instrukcji, i w ustawieniach, i nie wiem jak to cholerstwo wyłączyć. Mocno mnie to blokuje. Macie jakiś pomysł?

esperal
11-10-2016, 15:15
Tryb manualny w aparacie i priorytet spustu a nie ostrości i powinno być ok.

zgera
11-10-2016, 16:08
Chcesz oszukać automatykę aparatu to musisz użyć tryby manualnego, każdy inny tryb będzie dobierał parametry do zaistniałych warunków, prawidłowa ekspozycja to światło plus określone ustawienia aparatu, jeśli to oszukasz to zdjęcia nie będą poprawnie naświetlone.

Martha
11-10-2016, 16:58
No właśnie cały psikus polega na tym, że ja używam tylko trybu manualnego, i tak się dzieje w trybie manualnym!

"priorytet spustu a nie ostrości i powinno być ok" - gdzie się to przełącza?

- - - - kolejny post - - - - - -

Aha, i jeszcze jedno: mogę zrobić zdjęcie z każdym ustawieniem, ale tylko gdy patrzę przez wizjer. Po prostu gdy włączam ekranik/wyświetlacz (podgląd na żywo) automatycznie zmienia mi się czas na 1/30.

nikoniarz
11-10-2016, 17:11