Zobacz pełną wersję : Nikon D5200, bufor r06 i nie chce robić zdjęć.
toooomelo
08-10-2016, 12:43
Witam!
W wizjerze wyświetla się pojemność bufora [r06].
I nie miałbym jeszcze problemu z niską pojemnością, tylko czasami owe [r06] zaczyna mrugać i ustrojstwo nie chce robić zdjęć. Jakby jakaś zawiecha.
Zdjęcia robię na maxa, czyli w NEF(RAW)+JPEG fine; 6000x4000. Obniżając jakość liczba zdjęć zwiększa się, ale nie chciałbym pogarszać zdjęć.
Skąd do Was moje pytanie: co w takiej sytuacji robić? Jak opróżnić pamięć? Co radzicie?
Pozdrawiam.
P.S.
Sorry, za powielanie tematu, ale stare wątki są zamknięte.
Możliwe, że masz za wolne karty i bufor nie zdąży się opróżnić.
toooomelo
08-10-2016, 14:09
Możliwe, że masz za wolne karty i bufor nie zdąży się opróżnić.
Myślałem o karcie, ale nie przypuszczałem. Sprawdziłem.
Miałem jakąś zwykłą (nie znam się za bardzo) "SanDisk MicroSD HC I". Wymieniłem na chyba szybszą "SanDisk Ultra II", ale nic się nie zmieniło. Dalej jest [r06] przy maksymalnej jakości zdjęć.
Już nie za bardzo mi chodzi o to, jak to zmienić (choć byłoby fajnie powiększyć pamięć bufora), tylko jak sobie radzić z opróżnianiem pamięci.
Bo aparat w takim momencie nie chce, po prostu, robić zdjęć! Hrrrrrrrrrr :???:
Pojemności bufora nie zmienisz, ilość zdjęć w buforze zależy od modelu aparatu i ustawień wielkości i jakości plików.
Opróżnianie bufora zależy od szybkości karty, chociaż w body z niższej serii najszybsza karta też nie rozwiąże problemu.
No ok, a co się dzieje jak przełączysz na samo JPG?
toooomelo
12-10-2016, 22:59
No ok, a co się dzieje jak przełączysz na samo JPG?
Przełączając na samo JPEG pojemność bufora zwiększa się. Przy max JPEG jest to [r11]
A robisz w samych rawach czy jeszcze z jpg fine? Nawet w d3100 bufor pokazywał ok 11 zdjęć w raw...