PDA

Zobacz pełną wersję : Warszawa vs Kraków

emerlu
08-10-2016, 12:29
Cześć, moje pytanie może jest nietypowe, ale zachęcam Was do luźnej dyskusji. Na codzień jestem fotografem w Hiszpanii, ale planuję powrót do naszego pięknego kraju. Tęskni się mimo wszystko za Polską. :) Mam całkowitą dowolność jeśli chodzi o miejsce zamieszkania. Tutaj powstaje moje pytanie, które miasto pod względem pracy jako fotograf na własnej działalności daje większe możliwości, większa liczba zleceń ślubnych, reklamowych czy współpraca z modelkami. Mam spore doświadczenie, myślę że portfolio się obroni, ale dziś nie mówmy o portfolio. Skupmy się na przewadze Krakowa nad Warszawą lub Warszawy nad Krakowem. Będę bardzo wdzięczny za udział w dyskusji.

ksh
08-10-2016, 13:17
W każdej branży i dziedzinie warszawa, inny poziom życia, inne zarobki, inne ceny itd, do tego zdecydowanie większy rynek ( i nie chodzi rynek główny :) ).

pioterkow
08-10-2016, 13:40
Myślę że jeśli jesteś naprawdę dobrym profesjonalistą to czy Kraków czy Warszawa to nie ma większego znaczenia.
Spróbuj w Warszawie - w razie czego się przeprowadzisz :)
Pawda jest taka że większość tych naprawdę intratnych zleceń (zwłaszcza reklamowych) i tak załatwia się głównie "z polecenia" ;)
Powodzenia!
Piotr

P.S.
Tak z ciekawości - w jakim rejonie Hiszpanii działasz?

emerlu
08-10-2016, 14:19
Dziękuję Wam za odpowiedzi, no na oewno dobry fotograf i tak się obroni, ale zawsze warto sobie to ułatwić. Działam w Katalonii i bardzo często na Majorce (w sumie to też Katalonia), :)

Rycerz
08-10-2016, 14:26
ja bym nie wracał z Majorki

ksh
08-10-2016, 14:37
Może to mało patriotyczne ale trzymałbym się z dala od naszej wspaniałej ojczyzny, zwłaszcza w twoim przypadku ponieważ język hiszpański daje wielkie możliwości na świecie.

emerlu
08-10-2016, 14:39