PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki aparat do 2.5tys. ?

oldbastard
01-10-2016, 12:03
Witam serdecznie :-)

Potrzebuję aparatu w cenie do 2,5tys. (korpus lub w zestawie z obiektywem). Jestem amatorem - dopiero się wdrażam. Głównym celem jest fotografowanie jedzenia, aktualnie wyrobów piekarni / cukierni i wstawianie je na FB. Dodatkowo będą zdjęcia rodzinne i roślin.
Aktualnie korzystam z pożyczonego Nikona D90, ale czas nabyć własny sprzęt. Byłem zdecydowany na Nikona D5300 + obiektyw 50mm, ale obecnie skłaniam się ku bezlusterkowcom, z uwagi na gabaryty (można bez problemu zabrać na spacer i porobić zdjęcia ruchliwemu dziecku etc.).

Moja uwagę zwróciły: Sony a6000, Fujifilm X t10 i Olympus OM-D E-M10 Mark II. Do Sony obiektyw 50mm 1.8 jest stosunkowo tani, lecz do pozostałych dwóch jak na mój budżet dosyć drogo.

Co byście polecili jako specjaliści?

Dziękuję za wszelką pomoc

d90
01-10-2016, 14:09
Jako ze zaraz sie zaczną przepychanki - co lepsze - :)
weź pentaxa :)

A serio - cokolwiek z wymienionych bedzie oki.

oldbastard
01-10-2016, 16:21
Chodzi po prostu o to żeby nie było gorzej jakościowo. Jak będzie z głębią ostrości i jakością zdjęć na takich zwykłych 50mm w porównaniu do d90?

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

ksh
01-10-2016, 16:33
Sony i Fuji mają takie same powierzchnie matrycy jak nikon, wiec efekt będzie podobny, wiec tylko kwestia dobrania obiektywu, do sony jest tez ciekawa tania sigma 2.8/60mm.

d90
01-10-2016, 17:07
Chodzi po prostu o to żeby nie było gorzej jakościowo. Jak będzie z głębią ostrości i jakością zdjęć na takich zwykłych 50mm w porównaniu do d90?

Chcesz głębie - Olek (mam to wiem)
Chcesz jak d90 - a6000 ( tez mam)
Fuji - nie mam. Nie wiem.
Ale ludzie maja i sie cieszą.

Ja wybrałem sony.
Szkła nie drogie. Plesniaki zapniesz wszystkie. Jakie tylko...

ksh
01-10-2016, 17:23
Robiłeś może kiedyś porównawcze zdjęcia z olka i z sony z podobnym obiektywem ?