Zobacz pełną wersję : SB-910
Taka sytuacja: ustawiony tryb TTL oraz w Nikon 750D Av 2,8, auto ISO od 100 do 2500, czas 160 s.
Dlaczego przy takim ustawieniu czas na aparacie ustawia mi się na 1/60 s? (ISO 2000) przez co poruszające się postacie są poruszone
- zdjęcia robione w sali zamkowej, gdzie było dość ciemno, oświetlenie tylko na bocznych ścianach.
Jak zmusić aparat żeby nie używał czasu dłuższego niż 1/160s?
Nie zbluzgajcie mnie, może pytanie proste. Jestem początkujący, instrukcja lampy i aparatu przeczytana kilka razy.
madebyzosiek
30-09-2016, 13:04
Taka sytuacja: ustawiony tryb TTL oraz w Nikon 750D Av 2,8, auto ISO od 100 do 2500, czas 160 s.
Więc tak, żeby aparat sam dobierał czas...
Dlaczego przy takim ustawieniu czas na aparacie ustawia mi się na 1/60 s? (ISO 2000) przez co poruszające się postacie są poruszone
Ponieważ...
- zdjęcia robione w sali zamkowej, gdzie było dość ciemno, oświetlenie tylko na bocznych ścianach.
Więc aparat w trybie A prawidłowo dobierał ekspozycję...
Jak zmusić aparat żeby nie używał czasu dłuższego niż 1/160s?
Ustawić S i czas 1/160, a najlepiej M i wtedy czas 1/160 i przysłonę 2.8... A jeszcze lepiej przeczytać zalecenia w takiej książce, co się instrukcja obsługi nazywa :D
Ustawia się tak, bo taki czas masz ustawiony w aparacie. Możesz go sobie zmienić - e2. Czas migawki dla błysku.
A czemu tak jest w ogóle - proste - dla aparatu zawsze najważniejsze jest światło zastane. Lampa to tylko dodatek, więc ustawia zawsze najpierw ekspozycję pod zastane, a dopiero później dobiera do tego moc błysku.
Ustawia się tak, bo taki czas masz ustawiony w aparacie. Możesz go sobie zmienić - e2. Czas migawki dla błysku.
A czemu tak jest w ogóle - proste - dla aparatu zawsze najważniejsze jest światło zastane. Lampa to tylko dodatek, więc ustawia zawsze najpierw ekspozycję pod zastane, a dopiero później dobiera do tego moc błysku.
Czas mam ustawiony: nie dłużej niż 1/160 s, a zmienia na 1/60 s
DaroD300S
01-10-2016, 08:00