Zobacz pełną wersję : Jaka ładowarka 16V 1A (HiMH)
Nie znam się na elektryce ani elektronice – jestem zupełnie zielony. Dlatego właśnie do Was kieruję to pytanie, żeby nie narobić sobie problemów czy zbędnych kosztów.
Jest sobie taki akumulator:
http://obrazki.elektroda.pl/9822670600_1472657213.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/5929924400_1472657216.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/9754807500_1472657219.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/6727904000_1472657222.jpg
Jest to zasilanie plenerowe lampy Quantuum DP-600. Normalnie siedzi w czymś, co się zowie batterypack i przez niego też jest ładowany. Przewód zasilający wpina się w jedno z gniazd BP, i znajdujący się w nim akumulator jest ładowany. Problem polega na tym, że zasilania bateryjnego używam stosunkowo rzadko. 1-2, rzadziej 3 razy w roku. Nie jestem więc w stanie dostarczyć tym akumulatorom najlepszych warunków do funkcjonowania. Dwie sztuki już sobie załatwiłem (możliwości pracy (ilość generowanych błysków)), spadła do ~1/3-1/4. Kupiłem dwie nowe sztuki, ale nie chcę znowu za rok/dwa/trzy spotkać się z tym samym problemem. Zasugerowano mi, żebym nabył ładowarkę, która przed ładowaniem będzie potrafiła najpierw rozładować do końca akumulator, i takie zabiegi âodświeżaniaâ, dokonywać co kilka tygodni.
No i teraz prośba do Was. Polecicie jakieś konkretne modele, na które nie wydam dużej kwoty, a które pozwolą mi utrzymywać w dobrej kondycji te akumulatory, wg danych ze zdjęć?
Z góry dziękuję za pomoc.
W przypadku DP-600 polecam zapatrzeć się w aku żelowy 12V i prostownik do jego ładowania. Będzie to znacznie tańsze i łatwiejsze w utrzymaniu niż te potwornie drogie aku Quantuuma. Koszt aku po podobnej pojemności (3-5 Ah) to ok 30-60zł, prostownik/ładowarka to jakieś 50-200zł. Minusem jest czas ładowania podobny do czasu ładowania oryginalnego aku - ok 10-12h.