PDA

Zobacz pełną wersję : Pomóżcie proszę w wyborze

roene
18-08-2016, 23:10
Hej, wiem że tego typu wątków jest cała masa, bo większość już przeczytałam - ale wolę opisać coś więcej o sobie i tym czego szukam i prosić Was jednak o indywidualną poradę :)

Więc jestem raczej początkująca, ogarniająca podstawy podstaw i chcąca nauczyć jak najwięcej - ciężko jednak bez praktyki a do tego trzeba wybrać sprzęt. Zatem: co dla amatora?
Do tej pory używałam kompaktu, fotografowałam dużo i na początku prosty kompakt wystarczał, teraz chciałabym coś co pozwoli mi uzyskać lepsze efekty.

Co głownie fotografuję?
- zwierzęta - ale nie ptaszki na najdalszym drzewie - głownie swoje (psy, koty, kocięta) oraz dzieci, oraz siebie wzajemnie z mężem - lubię fotografię z bliska, z rozmyciem tła (myślę nad obiektywem 35/1.8 lub 50/1.8 - nie wiem który lepiej się sprawdzi do zdjęć tego typu, 35 jest bardziej uniwersalne, ale nie wiem. zwierzęta lepiej się fotografuje jak zachowuje się od nich trochę odstępu)

też zdjęcia w plenerze, nad morzem, raczej zależy mi na zbawie w kreatywniejsze ujęcia bo "weź stań przy tej rzeźbie i cyknę fotkę na pamiątkę" to mogę zrobić i telefonem - myślę że do takich luźnych ujęć standardowy 18-105 byłby w porządku na początek. Ale spotkałam się też z 18-140 - który lepiej? Znalazłam ofertę z 18-140 w tej samej cenie co 18-105 ale nie wiem czy mimo tego nie wybrać 18-105

Co myślicie o obiektywach do moich potrzeb na początek? Warto zainwestować w coś innego - a jesli tak to w co do takich zastosowań? Przy funduszach raczej ograniczonych.

Jakie Body?
Myślę nad nikon d5500 ale zastanawiam się też
a)czy warto dopłacić do d7100?
b) czy nie rozsądniej jednak wziać d5200/d5300 a dołożyć w to miejsce do optyki

c) a może szukać bezluastrkowaca? Ale to dla mnie totalna czarna magia, nie miałam z nimi wcześniej styczności

Cena jaką dysponuję to około 3500 teraz na body i obiektyw i w przyszłości mogę dokupić optyki jak uzbieram i będę wiedzieć że czegoś potrzebuję