PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D5300 dla blogera/vlogera + jaki obiektyw? Prośba o pomoc

bloger
12-08-2016, 20:02
Cześć,

Planuję zakupić swoją pierwszą lustrzankę. Sprzęt wykorzystywałabym do robienia zdjęć na bloga urodowego. Obiektem fotografii byłyby: kosmetyki w tym ujęcia makro i portret. Zastanawiam się czy lustrzanka D5300 jest odpowiednim dla mnie sprzętem - jestem chętna do nauki fotografii. Obecnie robię zdjęcia telefonem - są ładne, ale nie idealne. To właśnie ten moment kiedy czuję, że muszę wskoczyć na wyższy level, bo z telefonu wycisnęłam wszystko. :-)

Czy stałka 50mm 1.8 jest odpowiednim obiektywem dla mnie? Interesuje mnie uzyskanie efektu bokeh (mam małe mieszkanie).

Na czym jeszcze mi zależy?
- planuję nagrywać na You Tube, chciałabym, żeby obraz sam mi się ostrzył np. jak będę pokazywała jakiś produkt,
- chciałabym robić zdjęcia poprzez naciskanie pilota.

Od dwóch tygodni wertuję internety, niestety trudno mi podjąć decyzję. Być może tutaj ktoś mi pomoże, będę naprawdę wdzięczna. :-)

leonstar
12-08-2016, 20:31
D5300 bardzo fajny sprzęt, co do obiektywu moim zdaniem lepiej było by 35 DX 1.8 , ta 50-tka na D5300 robi się już prawie jak 80 mm , może być ciasno kąt 31 stopni). Najlepiej jak masz możliwość podepnij w sklepie te szkła i zdecyduj.

bloger
12-08-2016, 20:37
Dziękuję Ci ślicznie za odpowiedź :-) No właśnie zastanawiałam się między 35 a 50mm... I opierając się na sprzęcie innych blogerek, zdecydowałam, że 50mm, chociaż teraz znowu mam wątpliwość - dzięki. :D Chyba faktycznie przejdę się do sklepu. :-) Wiem o tym przeliczniku, zdawałam sobie sprawę, że 50mm to w efekcie 70 z hakiem.

leonstar
12-08-2016, 20:43
:D do usług

Nie wiem czy to znasz, może choć trochę pomoże ten symulator , co do ciasnoty widzenia :) :

http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/index.htm

bloger
12-08-2016, 20:52
Super, nie znałam tego, dziękuję :-)

Glowa
12-08-2016, 21:52