Zobacz pełną wersję : Nikon D3100 VS Nikon D90
Hej!
Mam do Was prośbę żebyście pomogli mi podjąć decyzję, chodzi o to, że waham się nad tym czy kupić lampę do D3100 (koszt lampy max 600zł) czy może dorzucić kilka stówek i kupić body D90 i odpuścić lampę i kupić jasny obiektyw.
Dodam jeszcze, że jestem amatorem.
Pozdrawiam!
Jak masz D3100 to pewnie wiesz czego ci w nim brakuje, wtedy szukasz body, jeśli nie ogranicza cie to body to lepiej dokup lampe nawet jakiegoś chińczyka z ttl np triopo i do tego obiektyw, D90 to fajny aparat ale strasznie stary jak na 2016r, a cena ciut niższa jak np D7000.
schriker
29-07-2016, 16:49
Co da Ci d90 czego brakuje ci w D3100? Jak dla mnie zostaw sobie D3100 a dokup lampę i jasny obiektyw.
Przy ograniczonych funduszach, w zależności oczywiście od Twoich potrzeb, wybrałbym kolejność
-jasny obiektyw (np. Sigma 17-50/2.8), ale zależy co głównie fotografujesz, może jakaś stałka;
-body serii 7xxx, ponieważ ma możliwość sterowania lampą zewnętrzną za pomocą wbudowanej, co do amatorskich zastosowań zupełnie wystarcza i daje dużo fajnych możliwości;
-lampa.
Ale wszystko zależy od tego, co głównie fotografujesz, kolejność może być inna.
Może inaczej, a do czego ci to wszystko potrzebne?
Co chcesz focić, bo dla chęci samego posiadania to możesz brać jak leci:wink:
nie kupuj d90, nic ci to nie da. Dobra droga to moim zdaniem:
Lampa. Jakiś stałoogniskowy obiektyw. Statyw. Zoom ze stałym światłem. Kolejność dowolna.
Potem za x lat nowe body.
Borat1979
29-07-2016, 21:34
Hej!
Mam do Was prośbę żebyście pomogli mi podjąć decyzję, chodzi o to, że waham się nad tym czy kupić lampę do D3100 (koszt lampy max 600zł) czy może dorzucić kilka stówek i kupić body D90 i odpuścić lampę i kupić jasny obiektyw.
Dodam jeszcze, że jestem amatorem.
Pozdrawiam!
D90 to krok wstecz bo ma gorsze parametry niż twój D3100. D3100 ma lepszą matrycę, wideo w fullHD, ten sam moduł AF. Na plus w D90 jest tylko ergonomia reszta taka sama lub jeszcze gorsza.