PDA

Zobacz pełną wersję : Manualna 85 do vdslr i moja historia.

Zewrex
16-07-2016, 23:09
Chciałem podzielić się tutaj z wami kawałkiem mojej historii, może wtedy uda wam się wam jak najtrafniej odpowiedzieć.

Jestem młodym synem fotografa pasjonaty, którego zainteresowały filmy. Mając na stanie D800 i stertę zoomów zabrałem się do kręcenia. Po wielu próbach nagrań na N 24-120 miałem niedosyt i cały czas czegoś mi brakowało. Z czasem zacząłem poszerzać wiedzę i obaczyłem film kręcony dwoma stałkami 85mm i 24mm. To połączenie wzbudziło we mnie gorące emocje i stwierdziłem że muszę je mieć! Ze stałek na stanie (z tych normalniejszych) posiadam N 50mm f/1.8 D oraz N tilt-shift 28mm f/3.5.
Mając ograniczony budżet stać mnie obecnie na 1 obiektyw. A jako że chcę kręcić filmy to interesuje mnie obiektyw manualny. Padło na Rokinona/Samyanga 85mm T1.5 niby fajny, nowy, nie do końca ostry, ale w miarę tani. Jednak wtedy po rozmowie z Tatą opowiedział mi o starych Nikkonach, zacząłem czytać i wertować. Z pomocą przyszedł http://www.kenrockwell.com/nikon/85f2ais.htm który zachwalał 85mm f/2 AI-s Stary, ale solidny jak czołg i wydaje mi się lepszym wyborem niż nowy plastik made in PRC. Pytanie który, na temat niestety nie ma w internecie zbyt wiedzy, gdzieś tam 1-2 filmy i kilka zdań. Szukając specjalistów znających się na tych obiektywach natrafiłem na te forum.

Więc gdybyście mogli doradzić odpowiedni sprzęt do moich potrzeb byłbym bardzo wdzięczny.

Szukałem też poczciwego starego Nikona na Allegro, Olx'ach i innych stronach nic ciekawego. Z Ebay'a wychodzi bosko zachowany sprzęt za około 1000zł po wszystkich opłatach i cłach. Mysłałem jeszcze o giełdzie w Stodole ale słyszałem że już tam prawie nic nie sprzedają i ciężko coś znaleźć.

Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedz i poświęcony czas.

fafniak
16-07-2016, 23:13