Zobacz pełną wersję : Od RAWu do antyramy
100pytań
13-07-2016, 13:47
Witam chciałbym wywołać jeden z moich (gniotów) i oprawić go w antyramę,zastanawia mnie parę rzeczy.Dodam tylko że chciałbym by odbitka była duża,myślałem nad formatem 70x100.Maksymalna odległość od zdjęcia około 4M
1 czy muszę jako specjalnie dobrać rozmiar zdjęcia,tzn kadr (zdjęcie mam już obrobione i skadrowane) jaki typ pliku sączę że NEF
2 czy muszę ustawić odpowiedni profil kolorów ?
3 czy zlecić to jakiejś firmie ze Szczecina czy wysłać droga internetowa do jakiegoś labelu, jeśli tak to co proponujecie ?
4 jaka antyrama bardziej się sprawdza szklana czy plexi (wiem kwestia gustu ale nie mam doświadczenia)
Parametry zdjęcia:
Rozmiar pliku
12.77 MB NEF
Wymiary
4864 x 3264
Typ dokumentu
Obrazek Camera Raw
Głębia bitowa
16
Typ koloru
RGB
Profil koloru
Bez znacznika
Jeżeli jest potrzeba mogę wrzucić ukończonego NEFa na jakiś z wybranych przez was hostingów,za każdą cenną rade z góry dziękuje.
Ps.Monitor nie jest skalibrowany
spiritus
13-07-2016, 19:16
Aby zdjęcie nadawało się do druku musisz je zapisać jako plik .tiff lub .jpg (w bardzo dobrej jakości). NEF to surowy plik bez obróbki (jedynie w pliku XMP zapisują się ustawienia programu).
Jeżeli masz nieskalibrowany monitor to licz się z innym wynikiem niż masz obecnie na monitorze. Różnica wyniknie z tego jak bardzo monitor "odstaje" od drukarki.
Co do wielkości to:
Rozdzielczość druku szerokość wysokość
360 DPI 921 px 14173 px
180 DPI 4961 px 7087 px
(chyba, że się gdzieś w obliczeniach rąbnąłem :/
Robert Miernik (i inni fachowcy) mnie pewnie zaraz poprawią.