Zobacz pełną wersję : Nikon D3100 - prośba o porade w sprawie obiektywu ;)
Witam
Posiadam aparat nikon D3100, miałam standardowy obiektyw nikkor 18-55, ale po 6 latach czas na zmiany :)
Aparat służy mi głównie do zdjęć krajobrazów, architektury itp
Myślałam nad obiektywami
Tamron 18-200 mm f/3.5-6.3 XR Di II
Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS HSM
Tylko... czy one będą działały z moim nikonem D3100 ?
Jestem laikiem, amatorem, nie znam się dokładnie na tym wszystkim ;)
Ewentualnie doradźcie proszę, czym się kierować w wyborze obiektywu aby wybrać taki który będzie pasował do mojego nikona ?
Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM dość jasny i ostry
madebyzosiek
09-07-2016, 19:11
A możesz powiedzieć czego oczekujesz od tej zmiany? Bo niestety, szczerze mówiąc, żaden z wymienionych przez Ciebie obiektywów nie jest jakiś górnolotny, a jedyne plusy, względem 18-55, to większe zakresy...
Ps. Działać oczywiście z D3000 będą, ale kiepsko ;)
Bo i nie chodzi mi o jakieś górnolotny obiektyw, Taki po prostu aby popstrykać ładne zdjęcia z wyjazdów. Chodzi mi głównie o to aby był właśnie szeroki zakres, by z daleka zrobić dobre zbliżenie itp
madebyzosiek
09-07-2016, 19:29
To chyba Sigma 18-250 ma lepsze opinie, ale nie wypowiem się merytorycznie o żadnym z nich, bo ja jednak wolę jasne z wąskim zakresem, lub bez zakresu ;) Pozdrawiam serdecznie :)
Zdajesz sobie sprawę jak będzie ciężko na tych 200-250mm z przymkniętą przysłoną do f/6.3 ?
Doradzanie takich obiektywów to tylko dla wrogów :)
Może 18-105VR wystarczy, masz możliwość podpięcia w sklepie i sprawdzenia tych co wymieniasz ?
Jedyny rozsądny zakup w tej cenie drugiego obiektywu 70-300mm np Tamron VC Di HSM.
No niby tak, ale mówie, cudów od niego nie będę wymagała :D
Problem jest taki że nie mam możliwości ich sprawdzenia. W moim mieście jest mało sklepów z akcesoriami foto, a jak już coś jest to tylko te z wyższej półki...
madebyzosiek
09-07-2016, 20:47
Jedyny rozsądny zakup w tej cenie drugiego obiektywu 70-300mm np Tamron VC Di HSM.