Zobacz pełną wersję : [NIKON D5100] Problem z ISO powyżej 800.
terefere89
07-06-2016, 13:24
Cześć,
Mam pytanie do posiadaczy NIKONA D5100. Zacznę od tego, że jestem amatorem i zaczynam zabawę z fotografią.
Mam problem z ISO. W momencie kiedy ustawiam ISO powyżej 800 pojawiają się straszne kolorowe szumy. Z tego co wyczytałem na forum ten konkretny model aparatu całkiem nieźle radzi sobie z szumami. Co może być przyczyną?
cz4rnuch
07-06-2016, 13:32
Zacznij od pokazania nam tych kolorowych szumów, najlepiej zamieszczając na jakimś serwerze NEFa. Wtedy łatwiej będzie o diagnozę.
harpooon
07-06-2016, 17:23
Było kiedyś na forum podobne pytanie o ile dobrze pamiętam dotyczyło d7000 (nie bić jak pamięć zawiodła ) problem ten wynikał ze złej ekspozycji ktoś wyciągał bardzo niedoświetlone zdjęcia , więc moja propozycja pokaż rawy bo bardzo prawdopodobne ,że popełniasz ten sam błąd w ustawieniach aparatu.
Przede wszystkim, to aparat nie usuwa kolorowego szumu. Robi jedynie ogólne odszumianie, więc szum w JPEGach będzie widoczny już od ISO 400.
Sprawa 2. - naświetlaj poprawnie zdjęcia, a nawet można je lekko prześwietlić.
Sprawa 3. - w ciemnych partiach zdjęć przy wyższym ISO zawsze będzie szum.
Sprawa 4. - dla mnie w D5100/D7k używalne ISO przy JPEGach to do 1000-1100, a dobra jakość jest tylko do ISO 400. Przy RAWach sprawa ma się zupełnie inaczej - używalne ISO do 1600, a w określonych sytuacjach nawet 3200.
Evanduril
08-06-2016, 08:44
Było kiedyś na forum podobne pytanie o ile dobrze pamiętam dotyczyło d7000 (nie bić jak pamięć zawiodła ) problem ten wynikał ze złej ekspozycji ktoś wyciągał bardzo niedoświetlone zdjęcia , więc moja propozycja pokaż rawy bo bardzo prawdopodobne ,że popełniasz ten sam błąd w ustawieniach aparatu.
Ano było. Moje. Pamięć dobra :)
Dobre odszumianie w DX jest tylko dobre w porównaniu do starszych modeli, a nie faktycznie "dobre" ;)
terefere89
08-06-2016, 12:23
Wow dużo odpowiedzi, dzięki.