Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sabina-800 prośba o wyjaśnienie funkcji

worph
23-05-2007, 23:44
Witam!

Jako że nie zupełnie nie znam się na lampach a CLS to dla mnie czarna magia, proszę uprzejmie o wyjaśnienie następujących funkcji. Prośbę swą motywuję tym że nie lubię kupować kota w worku i nie wiem czy te funkcje będą mi wogóle potrzebne. Proszę jeszcze o pisanie własnymi słowami po ludzku a najlepiej na przykładach jak daną funkcję lampy można zastosować w praktyce. Proszę też o uwzgędnienie posiadanego przezemnie sprzętu czyli nikona d70s i T17-50.

1. mozliwosc uruchomienia blysku modelujacego i jak to się ma do d70s
2. błysk stroboskopowy
3. AA - (EDIT: automatyka przysłony tylko w sb-800)
4. wbudowana fotocela SU4 (czym różni się w praktyce wyzwalanie fotocelą a cls)
5. GN - (EDIT: Tryb manualny z preselekcją odległości tylko w sb-800)
6. A - (EDIT: Automatyka bez ttl tylko sb-800 w takim razie jakim sposobem dobiera błysk?)

Zależy mi na dobrej współpracy radiowej z tym aparatem co zrobić, dokupić, żeby lampa była odpalana radiowo i żeby nie utracić ttla bo liczę się że te sterowanie błyskiem lampy wbudowanej w plenerze to może nie zdać egzaminu gdy będzie za jasno. Dzięki za odpowiedzi.

Radosso
23-05-2007, 23:59
Wybacz poczucie humoru worph, taki dzień. Na pewno ktoś pomoże.

worph
24-05-2007, 00:07
Gratuluję dobrego samopoczucia. Jak widać nie za wiele do powiedzenia w temacie (EDIT: wybaczam :D )

mkwiek
24-05-2007, 10:07
1. mozliwosc uruchomienia blysku modelujacego i jak to się ma do d70s
możesz sobie zobaczyć po naciśnięciu podglądu głębi ostrości jak układają się cienie przy świeceniu lampą

2. błysk stroboskopowy
kilka błysków w ciągu jednego otwarcia migawki, na przykład czas naświetlania 5 sekund, błysk co sekundę

3. AA
nie wiem o co ci chodzi :)

4. wbudowana fotocela SU4 (czym różni się w praktyce wyzwalanie fotocelą a cls)
odpalisz ją błyśnięciem lampy z czegokolwiek

5. GN

6. A

markB
24-05-2007, 10:16