PDA

Zobacz pełną wersję : Dylemat sprzętowo - ortopedyczny :)

Sokolik Wędrowny
05-06-2016, 13:07
Witajcie!

Dział - nie wiem czy odpowiedni. A dylemat - może dla kogoś śmieszny, mi jednak nie daje spokoju od kilku miesięcy.
Przypomnę się - jestem fotoamatorem (tak już ze 20 lat) z mocnym skrzywieniem turystycznym - wycieczki piesze z plecakiem oraz rower. Sprzęt - jak w stopce, przez DX należy rozumieć poczciwego D300. I coś jeszcze - mianowicie coraz bardziej doskwierające problemy z kręgosłupem, któremu zdecydowanie należy się już trochę wytchnienia. Nie wdając się w przyczyny itp... od jakiegoś czasu dążę do minimalizowania masy sprzętu. Tak turystycznego jak i fotograficznego. I tu mam niezły mętlik w głowie. Ciągoty są następujące:

a) do d300 dokupić jakieś jak najlżejsze body Dxxxx. Z posiadanych szkieł dwa są AF-S, więc obleci, jakby co mogę jeszcze dokupić pięćdziesiątkę z silnikiem. I gitara. Tak by się mogło wydawać... Szkopuł w tym, że zejście z masy jest bardzo niewielkie, niewątpliwy plus - zostaję w systemie, który już jako tako znam i do którego mam trochę gratów. Do tego - jakby rozsądnie wybrać drugi korpus - mógłbym jeszcze zyskać trochę na jakości obrazka, wszak matryca z D300 (nic a nic jej nie ujmując) swoje lata ma.

b) upłynnić część zabawek nikona i dokupić coś z Olka MFT. Olkowy sprzęt wydaje się być stworzony dla takich jak ja turystów, ale włażę w nowy system a tym samym - w cholerne wydatki.

c) jak w b, ale dokonuję przesiadki w 100% .Trochę mi się nie uśmiecha, lubię tandem D300 + 70-300 VR, do moich nieudolnych prób z przyrodą jest niezastąpiony.

d) nie ruszać nikona, dokupić coś w stylu Fuji X30. Niby najsensowniejsza opcja, ale... cena X30 to cena fajnego słoiczka w systemie który mam. Lub - równie fajnego korpusu Dxxxx...

Jak by się nie pokręcić - odwłok z tyłu. Spróbujecie coś doradzić? Bo na salwy śmiechu jestem przygotowany :)

PS. O tym, że należy mi się wizyta lekarska i trochę leczenia - już wiem, ten wątek pomijamy ;)