PDA

Zobacz pełną wersję : zestaw amatora fotografii do 5000 zł

DamianKakietek
24-05-2016, 21:20
Dzień dobry,

Stoję właśnie przed wyborem pierwszego, porządnego, aparatu wraz z zestawem obiektywów. Nie mam za dużego doświadczenia z fotografią i za dużego budżetu by sprostać wszystkim wymaganiom, dlatego prosiłbym Was o pomoc w doborze ciekawego zestawu.
Wcześniej używałem tylko kompaktu, a potem juz tylko aparat w telefonie, co prawda jeden z lepszych dostępnych w tym segmencie, ale to było tylko robię dla robienia zdjęć, a chciałbym się zainteresować tym na poważnie, nie tylko jak robić zdjęcia w automacie, ale nauczyć się tego jak działa aparat, jak powstają zdjęcia, nauczyć się kompozycji i techniki i wielu więcej rzeczy.

Dlatego na chwile obecna chciałbym przeznaczyć na ten cel około 4500-5000zł + 200 zł na dodatki typu karta, filtry, torba itp., chciałbym za tę kwotę kupić body i jeden albo dwa obiektywy. Kolejne poważniejsze wydatki, czy to na nowe szkło czy lampę mógłbym poczynić dopiero w przyszłym roku, a więc ta kwota jest ostateczną kwotą na ten rok :)

Co do samych wymagań odnośnie sprzętu to nie są one zbyt wygórowane: fajnie jakby miał Wi-fi, ale też nie jest wymagane, GPS jest mi niepotrzebny tak jak dotykowy ekran, zdjeć seryjnych nie wykonuję, więc duży bufor tez nie jest niezbędny. Za to co dla mnie ma duże znaczenie to wygoda korzystania, a mianowicie mam duże dłonie, więc sporo miejsca na palce i dobrze wyprofilowany grip by się przydał.

Co do zastosowania w jakim chciałbym używać aparatu to: typowe spacery i zwiedzanie oraz wakacje, co do bardziej ambitnych to zdjęcia budowli i krajobrazów oraz portrety. Bardzo interesuje mnie fotografia uliczna i z chęcią chciałbym spróbować tego typu zdjeć, to co spotka mnie na ulicach. Raczej duże zoomy mnie nie interesują i byłby to pomysł na obiektywy w przyszłym roku, a może jeszcze pózniej o ile będą fundusz i potrzeba.