Zobacz pełną wersję : Quantuum DP-600 vs Jinbei HD-600V
Witam, cześć,
przyszedł czas na zakup plenerowej lampy błyskowej. Po tygodniowym rozeznaniu, zastanawiam się pomiędzy lampą:
Quantuum DP-600 + Quantuum DP-6 + wyzwalacz Genesis Rapid N Navigator HSS Nikon
a
Jinbei HD-600V + wyzwalacz Yongnuo YN-622N-TX
Docelowo do lampy ma być założona Octa 120cm. Główny cel lampy to zgaszenie światła słonecznego przy sesjach plenerowych (ślub, portret).
Nie mam doświadczenia z lampami plenerowymi, dlatego proszę o pomoc w wyborze.
Może są też inne lampy, którymi warto się zainteresować.
Pozdrawiam
Obydwie lampy sprawdzą się świetnie.
Quantuuma można podpiąć do gniazdka, niestety nie przyśpiesza to czasu gotowości do kolejnego błysku, Jinbei tutaj wygrywa.
Sterowanie Jinbei z pilota, do DP600 trzeba podejść i opuścić na statywie aby zmienić moc jednak nie trzeba uruchamiać trybu HSS.
Quantuum musi być podpięty do dodatkowego aku, w Jinbei wsuwa się w korpus lampy.
Jinbei posiada LED jako światło modelujące. Jest dużo słabsze jednak nie uszkodzisz żarówki podczas zakładania modyfikatora.
Quntuum jest tańszy. Do każdej z tych lamp potrzeba wyzwalacza HSS np. Youngnuo 622.
Jeśli dobrze zrozumiałem to:
do Quantuum DP 600 podpinam kabelkiem YN622, na aparat YN622TX ale sterowanie tylko ręczne na lampie
do JinBei nic nie podłączam, a na aparat idzie YN622XT + wyzwalacz JinBei i nim steruję lampą?
I drugie pytanie - czy DP600 obsługuje HSS do 1/4000?
Dobrze rozumiesz. Dokładnie tak wygląda sterowanie nimi.
DP-600 nie ma synchro z krótkimi czasami, ale czas błysku lampy jest na tyle długi, że można używać.