Zobacz pełną wersję : Nikon D5500
Witam, mam zamiar zagłębić się w świat fotografii i zakupić do nauki jakąś amatorską lustrzankę, wybór padł jak w tytule na Nikona D5500.
Przyszłościowo myśląc chciałbym się skupić na portretach, ale wydaje mi się, że na początku dobrze jest chwycić aparat i iść w teren.
Dałoby radę pogodzić te dwa różne sposoby fotografowania jak portret i krajobrazy, powiedzmy w budżecie do 3000 zł w ostateczności 3 500 zł? Nie znam się jeszcze na doborze odpowiednich obiektywów do konkretnych sytuacji, dlatego liczę na jakąś pomoc. Z góry dzięki za odpowiedzi:)
Praktycznie wyczerpałeś swój budżet samym body, więc nie bardzo Ci można doradzić i pewnie dlatego forumowi wyjadacze nic nie odpisują.
Ponieważ z Twojego posta wnioskuję, że nie wiele na razie czytałeś o fotografii, więc postaram się skondensować swoją wiedzę, tak abyś przede wszystkim zrozumiał jak trudna jest odpowiedź na Twoje proste pytanie.
Krajobraz - to strasznie szerokie pojęcie. Jedni pstrykają odległą polankę na ogniskowej 150, a drudzy stojąc pod skałami nie mogą objąć tego, co by chcieli, rektalinearnym 10-24.
Odwiedź http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/#DX, zaznacz lens DX i body DX i zobacz o co chodzi z ogniskowymi obiektywu (na DX jako punkt wyjściowy potraktuj 35mm).
Portret to przede wszystkim głębia ostrości, ewentualnie perspektywa.
Odwieź http://camerasim.com/apps/original-camerasim/web/. Ustaw priorytet przysłony, światło na maksa, odległość na największą i f/22. PSTRYK. Potem odległość najmniejsza f/2.8 i PSTRYK. zwróć uwagę jak zmienia się tło za modelką.